May 1, 2003

fragone wrote: jaja, sluta bråka om hastigheten nu, men anledningen till att jag vill ha en "on-road" hoj är att unna köra på highway, hur roligt är det o köra på motorvägen med en cross på ett ungefär?, gasar full gas o blir ändå omkörd av massa volvosar hela tiden
Jo, men asså en laglig 125 går inte så himla fort, varken on road lr off road. Det gör väl en bit över 110 lite beroende då på vad det är för mc men så stor skillnad är det inte..
December 27, 2000

[Gamepredator wrote: Sulan]Snuten kan kolla om strypningen sitter kvar, om inte = ombesiktning...
Vore lite konstigt om snuten är utbildad på alla olika lätt och mellan mc hojjar och dess olika strypningar, det krävs verktyg för att kolla upp sånt.
Detta göres hos bilprovningen. och följdaktligen så har man då tid på sig att montera strypningen, för att slippa ev. böter eller dylika följder.
simple as that.
och snuten får inte testköra hojjen om dom inte har ett intyg som heter nått i stil med "föreläggande om provkörning" så kräv dom alltid på det om dom börjar lattja B>
December 3, 2003

Ankfoot wrote: [quote=[Gamepredator] Sulan]Snuten kan kolla om strypningen sitter kvar, om inte = ombesiktning...
Vore lite konstigt om snuten är utbildad på alla olika lätt och mellan mc hojjar och dess olika strypningar, det krävs verktyg för att kolla upp sånt.
Detta göres hos bilprovningen. och följdaktligen så har man då tid på sig att montera strypningen, för att slippa ev. böter eller dylika följder.
simple as that.
och snuten får inte testköra hojjen om dom inte har ett intyg som heter nått i stil med "föreläggande om provkörning" så kräv dom alltid på det om dom börjar lattja B>
men även om polisen skulle provköra så kan dom välla inte märka något utan att bryta mot hastighetsbegränsningen? o de vill dom väll inte..
EDIT visst rs 125 är fin, men kostar inte den en aning för mycket för en liten 15:åring?

February 12, 2003

.doedels wrote: Rs 125an är ju rätt maffig ... så även Tunon
Grymma som fan, synd bara att de faller i bitar efter ett tag. Japsarna är mycket bättre, men lite fulare...;)
Btw, min 125a (CR) toppar 140, då ostrypt, förstås.
När jag fyller 16 ska jag skaffa en motard-125'a, det lovar jag.
March 20, 2003

[Gamepredator wrote: Sulan]Det är ett av de vanligaste ställena där strypningen sitter, visst är det omständigt att kolla, men det finns snutar som både har tid och kunskapen...
"Snutar" som har tid? Knappast. Poliser med felvriden verklighetsuppfattning om vad som är ett brott? Massor.
May 1, 2003

Pim_ wrote: [quote=[Gamepredator] Sulan]Det är ett av de vanligaste ställena där strypningen sitter, visst är det omständigt att kolla, men det finns snutar som både har tid och kunskapen...
"Snutar" som har tid? Knappast. Poliser med felvriden verklighetsuppfattning om vad som är ett brott? Massor.
word
May 7, 2004

Det där med att strypa upp en 125:a när du blir äldre och köra då, det är något som många säger men ingen som gör.
När det var 125:a som gällde för mig så var det en suzuki rg 125:a 91:a gamma (har kvar den fortfarande) med diverse bonnatrim. Gick ju uppåt 160 men ramen tålde inte det.
Om jag skulle köpa en 125:a idag och vart villig att lägga pengar så skulle det utan tvekan vara en Suzuki RG gamma 125:a -92 och uppåt, den nya modellen alltså. Denna mc:n är fin att trimma då den tål mycket. TZR är också en fin fin liten sak att trimma.