February 18, 2004

MULLVADEN wrote: [quote=niro][quote=MULLVADEN][quote=niro]Leveransen tog ungefär 1 månad, från USA då. Vi var faktiskt 8 pers som delade på frakten och det blev 150kr var. Men då beställde vi en jälva massa svärd, knivar, kaststjärnor och gud vet vad, fattar inte hur det kan gå genom tullen. Jag skulle gissa på 300-400 kr för ett svärd iaf (Fedex).
Varför skulle det inte??
det e ju inte olagliga grejer så...
Är det inte olagligt att ta in knivar? Vi var alla under 18.
Nee.. du får ta in knivar till sverige om det ligger i bagaget... eftersom det nog inte e så uppskatat med knivar o sånt i handbagaget..=) O tullnissarna har ingen aning vad du har i väskan när du landar.. det enda dom kanske gör e att låta en knarkhund springa o lukta på alla väskor...=)
Men eftersom ni var under 18 så hade ni torskat om tullen hade bett er att få se era väskor på vägen ut...
Vi beställde allt över nätet, direkt från sidan. Köpte grejer för över 10.000 kr. 8)
March 7, 2004

Krqagyzzz wrote: [quote=ZIre]ELLER så är det bara dumt att köpa svärd och annan konstigt stridsutrustning
Tänk om det helt plötsligt spawnar en riddare med draget svärd i ditt vardagsrum då! Vad skall du göra då om du inte har något svärd?
jag har faktiskt igen aning springa? och även om jag hade ett svärd så skulle riddaren vara bättre på att använda det och döda mig :O bättre fly än illa fäkta!

May 17, 2002

ZIre wrote: [quote=Krqagyzzz][quote=ZIre]ELLER så är det bara dumt att köpa svärd och annan konstigt stridsutrustning
Tänk om det helt plötsligt spawnar en riddare med draget svärd i ditt vardagsrum då! Vad skall du göra då om du inte har något svärd?
jag har faktiskt igen aning springa? och även om jag hade ett svärd så skulle riddaren vara bättre på att använda det och döda mig :O bättre fly än illa fäkta!
det kan vara en fattig riddare utan utbildning och dåligt svärd...
January 14, 2002

Krqagyzzz wrote: [quote=ZIre][quote=Krqagyzzz][quote=ZIre]ELLER så är det bara dumt att köpa svärd och annan konstigt stridsutrustning
men en riddare har väll rustning oftast? :bgrin:

May 17, 2002

Quarzi wrote: [quote=Krqagyzzz][quote=ZIre][quote=Krqagyzzz][quote=ZIre]ELLER så är det bara dumt att köpa svärd och annan konstigt stridsutrustning
men en riddare har väll rustning oftast? :bgrin:
inte en fattig riddare, fast jag skulle nog också springa...
January 14, 2002

eller så tar man fram lite nymodigheter som kanske en pistol (eller iaf en luftpistol eller nått :P) och skjuter lite så kanske han tror att man är en demon.. eller drar på stereon på max så kanske han blir rädd för ljudet (om vi snackar om en riddare från flera hundra år sen)
Ursäkta om jag kommer med kassa komentarer man har inte sovit inatt

May 17, 2002

Quarzi wrote: eller så tar man fram lite nymodigheter som kanske en pistol (eller iaf en luftpistol eller nått :P) och skjuter lite så kanske han tror att man är en demon.. eller drar på stereon på max så kanske han blir rädd för ljudet
(om vi snackar om en riddare från flera hundra år sen)
Ursäkta om jag kommer med kassa komentarer man har inte sovit inatt
Jo jag tänkte faktiskt på en gammal riddare i första hand, men om du har otur så är det en färsking till riddare. Fast som du sa en pikadolver fungerar ju alltid. Fast, nej inte skjuta.
September 16, 2002

niro wrote: Leveransen tog ungefär 1 månad, från USA då. Vi var faktiskt 8 pers som delade på frakten och det blev 150kr var. Men då beställde vi en jälva massa svärd, knivar, kaststjärnor och gud vet vad, fattar inte hur det kan gå genom tullen. Jag skulle gissa på 300-400 kr för ett svärd iaf (Fedex).
Jag fick ett tillstånd som bevisade att det var ett "Dekorations katana" jag köpt, som jag skulle visa vid tullar och liknande.
Jag åkte hem, Frankrike->Tyskland->Sverige(Arlanda)->Sverige(Midlanda)
men var inte tvungen att visa det en enda gång! Det tycker jag faktiskt var dåligt att dom låter en skitunge som mig ta med ett vapen hur som helst.
June 17, 2002

Hans-Erik wrote: Kommer man in i Sverige med ett svärd i resväskan? =/
En som jag känner fick lämna av sig sin vanliga kniv han hade i väskan.
Vaddå.. för att personen hade den i handbagaget eller...
allt som går under knaivlagen får man importera i bagaget.. alltså det du slänger på rullbandet så att säga...
2 Guest(s)