Min souvenir (10x50kb)|Page 4|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Min souvenir (10x50kb)
MULLVADEN
Member
Medlem
Forum Posts: 4226
sp_UserOfflineSmall Offline
629063
May 25, 2004 - 1:51 pm
sp_Permalink sp_Print

Kizo wrote: [quote=niro]Leveransen tog ungefär 1 månad, från USA då. Vi var faktiskt 8 pers som delade på frakten och det blev 150kr var. Men då beställde vi en jälva massa svärd, knivar, kaststjärnor och gud vet vad, fattar inte hur det kan gå genom tullen. Jag skulle gissa på 300-400 kr för ett svärd iaf (Fedex).

Jag fick ett tillstånd som bevisade att det var ett "Dekorations katana" jag köpt, som jag skulle visa vid tullar och liknande.
Jag åkte hem, Frankrike->Tyskland->Sverige(Arlanda)->Sverige(Midlanda)
men var inte tvungen att visa det en enda gång! Det tycker jag faktiskt var dåligt att dom låter en skitunge som mig ta med ett vapen hur som helst.

Men eftersom svärd o knivar o sånt inte e olagliga vapen så varför bry sig? Ok om du e under 18.. men ändå... det e ju en annan sak om man tar med sig en bössa...=)

Tintin
Member
Medlem
Forum Posts: 2239
629103
May 25, 2004 - 2:13 pm
sp_Permalink sp_Print

Krqagyzzz wrote:
inte en fattig riddare, fast jag skulle nog också springa...

'

Fattiga riddare äter man väl bara upp?!? 🙄

Min fiskeblogg:
specimenfiske.se

Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
629131
May 25, 2004 - 2:41 pm
sp_Permalink sp_Print

Vampis wrote: Slöseri med pengar om inte annat 😉

Säg något som inte är slöseri med pengar? 😀
Utom att spara dem då 😉

Elektro
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 186
629133
May 25, 2004 - 2:42 pm
sp_Permalink sp_Print

jag har ett sånt här http://www.replikvapen.se/show.....oduct=1010

[Image Can Not Be Found]

StarCraft
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 728
629136
May 25, 2004 - 2:43 pm
sp_Permalink sp_Print

Snygg! Konstig sak men den var snygg (ser ut som en kniv ;))

Krqagyzzz
Member
Medlem
Forum Posts: 7176
629175
May 25, 2004 - 3:12 pm
sp_Permalink sp_Print

Tintin wrote: [quote=Krqagyzzz]
inte en fattig riddare, fast jag skulle nog också springa...

'

Fattiga riddare äter man väl bara upp?!? 🙄

nepp, jag är alergisk mot bröd, kan bara äta kebab..

Kizo
Member
Medlem
Forum Posts: 5235
629211
May 25, 2004 - 3:34 pm
sp_Permalink sp_Print

Tintin wrote: Låter ju trevligt med ett ordentligt gjort svärd, tråkigt med kopior som inte är skarpeggade.
Köpte du det alltså i Frankrike, du importerade det inte?
Skulle vara underbart att kunna importera riktigt bra gjorda Katana från Frankrike.
Speciellt de absolut äkta som går på runt 100000kronor...:D Men sånt har man ju inte råd med. Undrar om det fortfarande finns Japaner kvar i Frankrike som gör sina svärd på gammaldags vis. Kommer bara ihåg ett par som gjorde det för runt 10 år sedan.

Ja, jag köpte det i Frankrike.
Hittade flera ställen som sålde, men alla hade typ bara smörkvinar, svärden hade som baksida på båda sidorna om man så säger, och då fattar jag inte vitsen med det.
Där jag köpte, var enda stället jag hittade med licens för skarpslipade.

Krqagyzzz wrote: en fråga bara, du var i Frankrike och köpte ett samurajsvärd.. borde du inte vara i Asien oh köpa ett samurajsvärd eller vara i Frankrike och köpa en värja.. en tanke bra.

Värjer är gay 😛
Men jag åkte liksom inte till Frankrike FÖR att köpa ett svärd, jag köpte ett svärd medan jag var i Frankrike.
Jag var där på EU-parlamentet (i pleningssalen t.o.m, om det nu är så det heter.) när de röstade in 10 nya länder i EU. Det var en riktig upplevelse!
Plus att jag blev intervjuad av Jämtlands radio 😛 när dom hörde att det fanns svenska ungdomar där.
Det var inte direkt de man förväntade sig att möta.

Krqagyzzz
Member
Medlem
629278
May 25, 2004 - 4:24 pm
sp_Permalink sp_Print

Kizo wrote:
[quote=Krqagyzzz]en fråga bara, du var i Frankrike och köpte ett samurajsvärd.. borde du inte vara i Asien oh köpa ett samurajsvärd eller vara i Frankrike och köpa en värja.. en tanke bra.

Värjer är gay 😛
Men jag åkte liksom inte till Frankrike FÖR att köpa ett svärd, jag köpte ett svärd medan jag var i Frankrike.
Jag var där på EU-parlamentet (i pleningssalen t.o.m, om det nu är så det heter.) när de röstade in 10 nya länder i EU. Det var en riktig upplevelse!
Plus att jag blev intervjuad av Jämtlands radio 😛 när dom hörde att det fanns svenska ungdomar där.

Eu-parlamentet ligger väll ändock inte i frankerriket. Btw värja är coolt, jag vill ha en värja! Fast jag vill ju han 480 med.

StarCraft
Kommer du hit ofta?
Medlem
629287
May 25, 2004 - 4:30 pm
sp_Permalink sp_Print

Krqagyzzz wrote: [quote=Kizo] [quote=Krqagyzzz]en fråga bara, du var i Frankrike och köpte ett samurajsvärd.. borde du inte vara i Asien oh köpa ett samurajsvärd eller vara i Frankrike och köpa en värja.. en tanke bra.

Värjer är gay 😛

Eu-parlamentet ligger väll ändock inte i frankerriket. Btw värja är coolt, jag vill ha en värja! Fast jag vill ju han 480 med.

Jo det gör det.

Krqagyzzz
Member
Medlem
629309
May 25, 2004 - 4:46 pm
sp_Permalink sp_Print

StarCraft wrote: [quote=Krqagyzzz][quote=Kizo] [quote=Krqagyzzz]en fråga bara, du var i Frankrike och köpte ett samurajsvärd.. borde du inte vara i Asien oh köpa ett samurajsvärd eller vara i Frankrike och köpa en värja.. en tanke bra.

Värjer är gay 😛

Jo det gör det.

just det ja, det ligger ju i Strasbour (eller hur det nu stavas). Blandade ihop det med det i Brüssel.

StarCraft
Kommer du hit ofta?
Medlem
629314
May 25, 2004 - 4:47 pm
sp_Permalink sp_Print

Krqagyzzz wrote: [quote=StarCraft][quote=Krqagyzzz][quote=Kizo] [quote=Krqagyzzz]en fråga bara, du var i Frankrike och köpte ett samurajsvärd.. borde du inte vara i Asien oh köpa ett samurajsvärd eller vara i Frankrike och köpa en värja.. en tanke bra.

Värjer är gay 😛

Jo det gör det.

just det ja, det ligger ju i Strasbour (eller hur det nu stavas). Blandade ihop det med det i Brüssel.

EU-parlamentet är verkligen snyggt!

Kizo
Member
Medlem
Forum Posts: 5235
629350
May 25, 2004 - 5:06 pm
sp_Permalink sp_Print

StarCraft wrote: [quote=Krqagyzzz][quote=StarCraft][quote=Krqagyzzz][quote=Kizo] [quote=Krqagyzzz]en fråga bara, du var i Frankrike och köpte ett samurajsvärd.. borde du inte vara i Asien oh köpa ett samurajsvärd eller vara i Frankrike och köpa en värja.. en tanke bra.

Värjer är gay 😛

Jo det gör det.

EU-parlamentet är verkligen snyggt!

Japp!
[Image Can Not Be Found] Det är jag där med halskedjan.
[Image Can Not Be Found] Det är stort!
[Image Can Not Be Found] Ful baksida va?
[Image Can Not Be Found] Tror det är tredje gången vi såg kronprinsessan.

Har fler kort, t.ex. från insidan. Stället är enormt!
Men jag orkar inte konvertera dem från 1600px och 400Kb styck. 😛

StarCraft
Kommer du hit ofta?
Medlem
629624
May 25, 2004 - 8:41 pm
sp_Permalink sp_Print

Mmm...det är våra skatte pengar som har gått och går till det stället!

Jontez
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1645
629634
May 25, 2004 - 8:45 pm
sp_Permalink sp_Print

johan_lojan wrote: Pang Pang! Eller nåt sånt :]

Låter det Whoooom whooom när man drar dom?

Hehe, "Lyser dom grönt också och kan skära genom dörrar?" laugh 😀

.doedels
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1972
629699
May 25, 2004 - 9:23 pm
sp_Permalink sp_Print

Klart dom gör det! fatta vilken grej för inbrottstjuvar och bil tjuvar....tror jag ska kolla på eBay lite

Krqagyzzz
Member
Medlem
629733
May 25, 2004 - 9:52 pm
sp_Permalink sp_Print

StarCraft wrote: Mmm...det är våra skatte pengar som har gått och går till det stället!

japp, och tur är väll det.

StarCraft
Kommer du hit ofta?
Medlem
630219
May 26, 2004 - 3:09 pm
sp_Permalink sp_Print

Krqagyzzz wrote: [quote=StarCraft]Mmm...det är våra skatte pengar som har gått och går till det stället!

japp, och tur är väll det.

Tycker du? Tycker inte jag...finns andra saker som pengarna kan gå till.

Mact
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 67
630222
May 26, 2004 - 3:15 pm
sp_Permalink sp_Print

fan vad tufft, gick igenom tusentals sånna butiker med svärd,vapen shit när jag skulle till spanien...

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 322
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL