June 17, 2002

Kizo wrote: [quote=niro]Leveransen tog ungefär 1 månad, från USA då. Vi var faktiskt 8 pers som delade på frakten och det blev 150kr var. Men då beställde vi en jälva massa svärd, knivar, kaststjärnor och gud vet vad, fattar inte hur det kan gå genom tullen. Jag skulle gissa på 300-400 kr för ett svärd iaf (Fedex).
Jag fick ett tillstånd som bevisade att det var ett "Dekorations katana" jag köpt, som jag skulle visa vid tullar och liknande.
Jag åkte hem, Frankrike->Tyskland->Sverige(Arlanda)->Sverige(Midlanda)
men var inte tvungen att visa det en enda gång! Det tycker jag faktiskt var dåligt att dom låter en skitunge som mig ta med ett vapen hur som helst.
Men eftersom svärd o knivar o sånt inte e olagliga vapen så varför bry sig? Ok om du e under 18.. men ändå... det e ju en annan sak om man tar med sig en bössa...=)

April 20, 2002

Krqagyzzz wrote:
inte en fattig riddare, fast jag skulle nog också springa...
'
Fattiga riddare äter man väl bara upp?!?
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
January 15, 2004

jag har ett sånt här http://www.replikvapen.se/show.....oduct=1010
[Image Can Not Be Found]
September 16, 2002

Tintin wrote: Låter ju trevligt med ett ordentligt gjort svärd, tråkigt med kopior som inte är skarpeggade.
Köpte du det alltså i Frankrike, du importerade det inte?
Skulle vara underbart att kunna importera riktigt bra gjorda Katana från Frankrike.
Speciellt de absolut äkta som går på runt 100000kronor...:D Men sånt har man ju inte råd med. Undrar om det fortfarande finns Japaner kvar i Frankrike som gör sina svärd på gammaldags vis. Kommer bara ihåg ett par som gjorde det för runt 10 år sedan.
Ja, jag köpte det i Frankrike.
Hittade flera ställen som sålde, men alla hade typ bara smörkvinar, svärden hade som baksida på båda sidorna om man så säger, och då fattar jag inte vitsen med det.
Där jag köpte, var enda stället jag hittade med licens för skarpslipade.
Krqagyzzz wrote: en fråga bara, du var i Frankrike och köpte ett samurajsvärd.. borde du inte vara i Asien oh köpa ett samurajsvärd eller vara i Frankrike och köpa en värja.. en tanke bra.
Värjer är gay
Men jag åkte liksom inte till Frankrike FÖR att köpa ett svärd, jag köpte ett svärd medan jag var i Frankrike.
Jag var där på EU-parlamentet (i pleningssalen t.o.m, om det nu är så det heter.) när de röstade in 10 nya länder i EU. Det var en riktig upplevelse!
Plus att jag blev intervjuad av Jämtlands radio när dom hörde att det fanns svenska ungdomar där.
Det var inte direkt de man förväntade sig att möta.

May 17, 2002

Kizo wrote:
[quote=Krqagyzzz]en fråga bara, du var i Frankrike och köpte ett samurajsvärd.. borde du inte vara i Asien oh köpa ett samurajsvärd eller vara i Frankrike och köpa en värja.. en tanke bra.
Värjer är gay
Men jag åkte liksom inte till Frankrike FÖR att köpa ett svärd, jag köpte ett svärd medan jag var i Frankrike.
Jag var där på EU-parlamentet (i pleningssalen t.o.m, om det nu är så det heter.) när de röstade in 10 nya länder i EU. Det var en riktig upplevelse!
Plus att jag blev intervjuad av Jämtlands radio när dom hörde att det fanns svenska ungdomar där.
Eu-parlamentet ligger väll ändock inte i frankerriket. Btw värja är coolt, jag vill ha en värja! Fast jag vill ju han 480 med.
February 1, 2004

Krqagyzzz wrote: [quote=Kizo] [quote=Krqagyzzz]en fråga bara, du var i Frankrike och köpte ett samurajsvärd.. borde du inte vara i Asien oh köpa ett samurajsvärd eller vara i Frankrike och köpa en värja.. en tanke bra.
Värjer är gay
Eu-parlamentet ligger väll ändock inte i frankerriket. Btw värja är coolt, jag vill ha en värja! Fast jag vill ju han 480 med.
Jo det gör det.

May 17, 2002

StarCraft wrote: [quote=Krqagyzzz][quote=Kizo] [quote=Krqagyzzz]en fråga bara, du var i Frankrike och köpte ett samurajsvärd.. borde du inte vara i Asien oh köpa ett samurajsvärd eller vara i Frankrike och köpa en värja.. en tanke bra.
Värjer är gay
Jo det gör det.
just det ja, det ligger ju i Strasbour (eller hur det nu stavas). Blandade ihop det med det i Brüssel.
February 1, 2004

Krqagyzzz wrote: [quote=StarCraft][quote=Krqagyzzz][quote=Kizo] [quote=Krqagyzzz]en fråga bara, du var i Frankrike och köpte ett samurajsvärd.. borde du inte vara i Asien oh köpa ett samurajsvärd eller vara i Frankrike och köpa en värja.. en tanke bra.
Värjer är gay
Jo det gör det.
just det ja, det ligger ju i Strasbour (eller hur det nu stavas). Blandade ihop det med det i Brüssel.
EU-parlamentet är verkligen snyggt!
September 16, 2002

StarCraft wrote: [quote=Krqagyzzz][quote=StarCraft][quote=Krqagyzzz][quote=Kizo] [quote=Krqagyzzz]en fråga bara, du var i Frankrike och köpte ett samurajsvärd.. borde du inte vara i Asien oh köpa ett samurajsvärd eller vara i Frankrike och köpa en värja.. en tanke bra.
Värjer är gay
Jo det gör det.
EU-parlamentet är verkligen snyggt!
Japp!
[Image Can Not Be Found]
Det är jag där med halskedjan.
[Image Can Not Be Found]
Det är stort!
[Image Can Not Be Found]
Ful baksida va?
[Image Can Not Be Found]
Tror det är tredje gången vi såg kronprinsessan.
Har fler kort, t.ex. från insidan. Stället är enormt!
Men jag orkar inte konvertera dem från 1600px och 400Kb styck.
1 Guest(s)