September 1, 2002

Har inget ord just nu men jag kommer ihåg vissa som jag hade förut när jag var yngre.
När jag gick i mellanstadiet visste jag inte vad diskret innebar, men lärde mig det då. I början av högstadiet förstod jag inte innebörden av ironi även fast jag var ironisk väldigt ofta utan kunna ordet för det. Paranoid och neurotisk lärde jag mig i gymnasiet.
Har även lagt märke till att man gärna överanvänder nyss inlärda ord som man undrat över. När jag lärde mig vad diskret betydde använde jag det ordet mycket ofta under ett tag, innan jag insåg att mitt verbala ordförråd nästan blivit smalare efter att jag utökade det med ordet.

February 12, 2002

Ett ord som jag inte visste för ett tag sen var stekare,, En sa att "åsså gillar de att steka" Jag trodde hon menade att de gillade att sola..
Gamblor wrote:
Har även lagt märke till att man gärna överanvänder nyss inlärda ord som man undrat över. När jag lärde mig vad diskret betydde använde jag det ordet mycket ofta under ett tag, innan jag insåg att mitt verbala ordförråd nästan blivit smalare efter att jag utökade det med ordet.
Det är sant,, det har jag märkt hos många människor änr de lär sig ett nytt ord,, jag med då..
April 1, 2001

Twinsen wrote: [quote=Iceman]Har funderat över melankolisk (stava?) vid ett par tillfällen när jag har hört det... Jag känner att det är dax att utöka mitt ordföråd lite, så kom igen nu!
Person som lider av djup nedstämdhet. (Nej, jag kunde det inte heller förräns nu).
Tackar o bockar! Skönt o slippa störa sig på det i fortsättningen då

February 3, 2003

Iceman wrote: [quote=Twinsen][quote=Iceman]Har funderat över melankolisk (stava?) vid ett par tillfällen när jag har hört det... Jag känner att det är dax att utöka mitt ordföråd lite, så kom igen nu!
Person som lider av djup nedstämdhet. (Nej, jag kunde det inte heller förräns nu).
Wiie ännu ett ord att beskriva sig själv med...
September 12, 2001

LorD_Kvadd wrote: [quote=Iceman][quote=Twinsen][quote=Iceman]Har funderat över melankolisk (stava?) vid ett par tillfällen när jag har hört det... Jag känner att det är dax att utöka mitt ordföråd lite, så kom igen nu!
Tja...
Jag är ytterligt förvånad över att en "svartrockare" som du inte riktigt visste om vad det betydde.

February 3, 2003

skiroy wrote: [quote=LorD_Kvadd][quote=Iceman][quote=Twinsen][quote=Iceman]Har funderat över melankolisk (stava?) vid ett par tillfällen när jag har hört det... Jag känner att det är dax att utöka mitt ordföråd lite, så kom igen nu!
Tja...
Jag är ytterligt förvånad över att en "svartrockare" som du inte riktigt visste om vad det betydde.
Vet inte om man kan kalla mig för svartrockare men något sådant..Jag är som jag är och jag klär mig som jag tycker är bra. Sminket kommer då och då.
Men bara för att jag är det måste jag väl inte veta alla depressiva ord eller?
October 25, 2003

LorD_Kvadd wrote: [quote=skiroy][quote=LorD_Kvadd][quote=Iceman][quote=Twinsen][quote=Iceman]Har funderat över melankolisk (stava?) vid ett par tillfällen när jag har hört det... Jag känner att det är dax att utöka mitt ordföråd lite, så kom igen nu!
Tja...
Vet inte om man kan kalla mig för svartrockare men något sådant..Jag är som jag är och jag klär mig som jag tycker är bra. Sminket kommer då och då.
Men bara för att jag är det måste jag väl inte veta alla depressiva ord eller?
Det är nackdelen med att vara svartrockare.
Man blir automatiskt deprimerad, självmordsbenägen och djävulsdyrkare. men visst är det mysigt? ett plus är att folk flyttar sig när man går på stan och att alla småbarn drömmer mardrömmar så fort de ser dig.
2 Guest(s)