Ord som ni hör å inte vågar fråga om..|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Ord som ni hör å inte vågar fråga om..
-=*ThE_cRoW*=-
Member
Medlem
Forum Posts: 4679
sp_UserOfflineSmall Offline
1
May 7, 2004 - 10:06 pm
sp_Permalink sp_Print

Har ni hört nått nytt ord å inte vågat fråga dina vänner då risken för att bli utskrattat å nerplockad en pin varit överhängande?
Då är det här tråden att göra det i,, här dömmer vi ingen.. 😀

Twinsen
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1842
614935
May 7, 2004 - 10:08 pm
sp_Permalink sp_Print

Intressant tråd faktiskt (inte ofta jag har chansen att säga det till dig (kråkan) utan att ljuga).

Det har nog hänt ett par gånger, men det är inte trovärdigt att jag kommer på något ord såhär i efterhand.

Keffing
Member
Medlem
Forum Posts: 5118
614937
May 7, 2004 - 10:09 pm
sp_Permalink sp_Print

nej faktiskt inte... jag är ås jävvla snart fan...
edit: hata snea tagnentbort, särskilt efter ett par för många öl...

ManicBlue
Member
Medlem
Forum Posts: 2005
614939
May 7, 2004 - 10:10 pm
sp_Permalink sp_Print

keffing wrote: nej faktiskt inte... jag är ås jävvla snart fan... weee...

ja eller inte wink 🙄

Keffing
Member
Medlem
614941
May 7, 2004 - 10:13 pm
sp_Permalink sp_Print

ManicBlue wrote: [quote=keffing]nej faktiskt inte... jag är ås jävvla snart fan... weee...

ja eller inte wink 🙄

w00t? jag ska skända dig på DH! mwahahha...

skojjaa wink

edit: juste va fan är repression? har hört det nånstans...

SuperNova
Member
Medlem
Forum Posts: 3839
614944
May 7, 2004 - 10:14 pm
sp_Permalink sp_Print

keffing efter för många öl slår man bara på bordet och hopas på att den som läser hajar vilken bokstav man tänker på "jkhjkhsdfjlkhsj" = h... osv

Keffing
Member
Medlem
614945
May 7, 2004 - 10:14 pm
sp_Permalink sp_Print

SuperNova wrote: keffing efter för många öl slår man bara på bordet och hopas på att den som läser hajar vilken bokstav man tänker på "jkhjkhsdfjlkhsj" = h... osv

jaja men va fan är repression?

Gamblor
Member
Medlem
Forum Posts: 3514
614952
May 7, 2004 - 10:23 pm
sp_Permalink sp_Print

Har inget ord just nu men jag kommer ihåg vissa som jag hade förut när jag var yngre.

När jag gick i mellanstadiet visste jag inte vad diskret innebar, men lärde mig det då. I början av högstadiet förstod jag inte innebörden av ironi även fast jag var ironisk väldigt ofta utan kunna ordet för det. Paranoid och neurotisk lärde jag mig i gymnasiet.

Har även lagt märke till att man gärna överanvänder nyss inlärda ord som man undrat över. När jag lärde mig vad diskret betydde använde jag det ordet mycket ofta under ett tag, innan jag insåg att mitt verbala ordförråd nästan blivit smalare efter att jag utökade det med ordet.

Lord_Kvadd
Member
Medlem
Forum Posts: 3176
614964
May 7, 2004 - 10:28 pm
sp_Permalink sp_Print

Lärde mig i förra veckan vad kobingo var..Och MUF. Tror inte jag skrattat så mycket på så länge.

-=*ThE_cRoW*=-
Member
Medlem
Forum Posts: 4679
614968
May 7, 2004 - 10:31 pm
sp_Permalink sp_Print

Ett ord som jag inte visste för ett tag sen var stekare,, En sa att "åsså gillar de att steka" Jag trodde hon menade att de gillade att sola.. embarassed

Gamblor wrote:
Har även lagt märke till att man gärna överanvänder nyss inlärda ord som man undrat över. När jag lärde mig vad diskret betydde använde jag det ordet mycket ofta under ett tag, innan jag insåg att mitt verbala ordförråd nästan blivit smalare efter att jag utökade det med ordet.

Det är sant,, det har jag märkt hos många människor änr de lär sig ett nytt ord,, jag med då.. wink

Iceman
Member
Medlem
Forum Posts: 4735
614973
May 7, 2004 - 10:34 pm
sp_Permalink sp_Print

Har funderat över melankolisk (stava?) vid ett par tillfällen när jag har hört det... Jag känner att det är dax att utöka mitt ordföråd lite, så kom igen nu!

Twinsen
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1842
614974
May 7, 2004 - 10:37 pm
sp_Permalink sp_Print

Iceman wrote: Har funderat över melankolisk (stava?) vid ett par tillfällen när jag har hört det... Jag känner att det är dax att utöka mitt ordföråd lite, så kom igen nu!

Person som lider av djup nedstämdhet. (Nej, jag kunde det inte heller förräns nu).

Iceman
Member
Medlem
Forum Posts: 4735
614976
May 7, 2004 - 10:38 pm
sp_Permalink sp_Print

Twinsen wrote: [quote=Iceman]Har funderat över melankolisk (stava?) vid ett par tillfällen när jag har hört det... Jag känner att det är dax att utöka mitt ordföråd lite, så kom igen nu!

Person som lider av djup nedstämdhet. (Nej, jag kunde det inte heller förräns nu).

Tackar o bockar! Skönt o slippa störa sig på det i fortsättningen då 🙂

Lord_Kvadd
Member
Medlem
614978
May 7, 2004 - 10:41 pm
sp_Permalink sp_Print

Iceman wrote: [quote=Twinsen][quote=Iceman]Har funderat över melankolisk (stava?) vid ett par tillfällen när jag har hört det... Jag känner att det är dax att utöka mitt ordföråd lite, så kom igen nu!

Wiie ännu ett ord att beskriva sig själv med...

XsaR
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 56
615012
May 8, 2004 - 12:05 am
sp_Permalink sp_Print

hmm lite o gö kanske? 😀

yargnitz
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 36
615014
May 8, 2004 - 12:09 am
sp_Permalink sp_Print

Lågvattensynonymer var ett ord jag undrade över förut som jag vet vad det är nu. Något annat som jag aldrig fått bra förklarat för mig är Syndikalism 🙄 .

Marcan-
Member
Medlem
Forum Posts: 3747
615017
May 8, 2004 - 12:26 am
sp_Permalink sp_Print

De ord jag inte kan brukar jag kolla upp på susning.nu, bra sida för detta ändamål. Ett ord jag inte kunde förut var koprofas men kollade raskt upp det 😉

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
615021
May 8, 2004 - 12:34 am
sp_Permalink sp_Print

LorD_Kvadd wrote: [quote=Iceman][quote=Twinsen][quote=Iceman]Har funderat över melankolisk (stava?) vid ett par tillfällen när jag har hört det... Jag känner att det är dax att utöka mitt ordföråd lite, så kom igen nu!

Tja...

Jag är ytterligt förvånad över att en "svartrockare" som du inte riktigt visste om vad det betydde. 😀

Lord_Kvadd
Member
Medlem
615038
May 8, 2004 - 1:59 am
sp_Permalink sp_Print

skiroy wrote: [quote=LorD_Kvadd][quote=Iceman][quote=Twinsen][quote=Iceman]Har funderat över melankolisk (stava?) vid ett par tillfällen när jag har hört det... Jag känner att det är dax att utöka mitt ordföråd lite, så kom igen nu!

Tja...

Jag är ytterligt förvånad över att en "svartrockare" som du inte riktigt visste om vad det betydde. 😀

Vet inte om man kan kalla mig för svartrockare men något sådant..Jag är som jag är och jag klär mig som jag tycker är bra. Sminket kommer då och då.
Men bara för att jag är det måste jag väl inte veta alla depressiva ord eller? 😀

Tindy
Member
Medlem
Forum Posts: 5044
615058
May 8, 2004 - 7:57 am
sp_Permalink sp_Print

LorD_Kvadd wrote: [quote=skiroy][quote=LorD_Kvadd][quote=Iceman][quote=Twinsen][quote=Iceman]Har funderat över melankolisk (stava?) vid ett par tillfällen när jag har hört det... Jag känner att det är dax att utöka mitt ordföråd lite, så kom igen nu!

Tja...

Vet inte om man kan kalla mig för svartrockare men något sådant..Jag är som jag är och jag klär mig som jag tycker är bra. Sminket kommer då och då.
Men bara för att jag är det måste jag väl inte veta alla depressiva ord eller? 😀

Det är nackdelen med att vara svartrockare.
Man blir automatiskt deprimerad, självmordsbenägen och djävulsdyrkare. men visst är det mysigt? ett plus är att folk flyttar sig när man går på stan och att alla småbarn drömmer mardrömmar så fort de ser dig.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 290
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL