February 22, 2003

Mina 2 förmyndare säger att jag absolut måste åka med 40 mil till vårt sommarställe i 2 veckor för dom tycker det är oansvarigt att lämna mig ensam hemma i 4 veckor (dom åker 2 veckor före jag åker upp)
På sommarstället finns absolut ingenting att göra för en sjuttonårig kille
inga människor som man kan bli vän med inge aktiviteter förutom att plocka svamp!
Jag kommer allvarligt bli apatisk och klättra i taket om jag är utan flickvännen och polarna i 2 veckor. Men jag har absolut ingen talan
vad kan man göra?
September 8, 2003

BelGarath wrote: Mina 2 förmyndare säger att jag absolut måste åka med 40 mil till vårt sommarställe i 2 veckor för dom tycker det är oansvarigt att lämna mig ensam hemma i 4 veckor (dom åker 2 veckor före jag åker upp)
inga människor som man kan bli vän med inge aktiviteter förutom att plocka svamp!![]()
Jag kommer allvarligt bli apatisk och klättra i taket om jag är utan flickvännen och polarna i 2 veckor. Men jag har absolut ingen talanvad kan man göra?
Du jag vet PRECIS hur det är. fast i mitt fall handlar det om 2-3 dagar över midsommar bara, vi ska till en annans familjs landställe, och dom gillar jag verkligen inte och jag kommer inte ha något alls att göra där.. tror jag ska sova så mycket jag kan av tiden..
fast dte handlar mycket om att pappa tycker familjen ska vara tillsammans på midsommar, och han förstår att jag inte vill följa med men vill att jag ska av massa orsaker. och jag vill inte vara "taskig" mot pappa liksom, även om men inte är dte så kan det kännas så ganska lätt..
det är ganska skruvat ändå för jag skulle få åka till spanien i en vecka ensam men bara några polare liksom, utan föräldrar asså...
men i ditt fall.. FYYFAN va hemskt det måste vara, jag tycker 2 dagar är hemskt och du ska vara borta 2 veckor :cy:... jag vet inte hur du ska lösa det för jag klarade det inte heller.. och att vara utan polarna och framfr allt tjejen... ojojoj, skulle inte funkar tror jag.
Va lätt det var att skriva om dethär, måset vara för man blir så sur asså. Men som många säger: ta med flickvännen, då kommer det funka, tro mig
April 10, 2001

BelGarath wrote: Mina 2 förmyndare säger att jag absolut måste åka med 40 mil till vårt sommarställe i 2 veckor för dom tycker det är oansvarigt att lämna mig ensam hemma i 4 veckor (dom åker 2 veckor före jag åker upp)
inga människor som man kan bli vän med inge aktiviteter förutom att plocka svamp!![]()
Jag kommer allvarligt bli apatisk och klättra i taket om jag är utan flickvännen och polarna i 2 veckor. Men jag har absolut ingen talanvad kan man göra?
Instämmer, man lämnar inte sitt omyndiga barn ensam i 4 veckor,
tycker redan 2 veckor är mycket. men dom har troligen stort förtroende till dig och litar på att du grejjar det bra.
Jag anser att du skall se det som så, detta är TVÅ veckor,, LÅNGA för dig, näst intill dödstråkiga, MEN, KANSKE sista två veckorna med din familj tillsammans på sommarsemester som barn..
Nästa år är du vuxen ( i lagens mening, inte i min Gör som du vill och firar troligen inte semester med dina päron.
Trist eller inte, ge dom det, ge det även till dig själv, dessa ungdomsår kommer aldrig tillbaka igen.. barn(ungdom) är du nu,, vuxen är du resten av livet.............
April 13, 2004

Peter@20ghz wrote: [quote=BelGarath]Mina 2 förmyndare säger att jag absolut måste åka med 40 mil till vårt sommarställe i 2 veckor för dom tycker det är oansvarigt att lämna mig ensam hemma i 4 veckor (dom åker 2 veckor före jag åker upp)
Instämmer, man lämnar inte sitt omyndiga barn ensam i 4 veckor,
tycker redan 2 veckor är mycket. men dom har troligen stort förtroende till dig och litar på att du grejjar det bra.
Jag anser att du skall se det som så, detta är TVÅ veckor,, LÅNGA för dig, näst intill dödstråkiga, MEN, KANSKE sista två veckorna med din familj tillsammans på sommarsemester som barn..
Nästa år är du vuxen ( i lagens mening, inte i min Gör som du vill och firar troligen inte semester med dina päron.
Trist eller inte, ge dom det, ge det även till dig själv, dessa ungdomsår kommer aldrig tillbaka igen.. barn(ungdom) är du nu,, vuxen är du resten av livet.............
Wööörd!!
September 8, 2003

Jag tycker inte att det har med att vara myndig att göra faktiskt. en 17åring kan ta samma ansvar som en 18åring. Jag är 16 och min bror är 18, (nu läser han säkert dethär sen o blir lite lack :P) men jag tar bättre ansvar än han iaf.
Men som många här säger; 4 veckor är länge att vara ensam. Men 2 veckor ska inte vara nå tjafs tycker man..
January 13, 2004

Om päronen litar på att man inte ställer till ett litet(?) helsike där hemma så är det ju sak samma om man är ensam hemma 2 eller 4 veckor. Och vill man så gärna spendera tid med sin son tycker iaf jag att det är upp till en själv att hitta på något som går hem hos alla, inte bara släpa med någon som absolut inte vill. Annars blir det ju bara dålig stämning.
July 11, 2002

eh.. sommarställe kan alltid bli riktigt kul...
Ta med ett playstatation och slå nya rekord i Tekken...
Annars så kan man fiska, kanske ingenting för "metalmänniskor"...
Eller så skaffar man ett luftgevär och leker CS med AWM/AWP
Sedan så kan en termos med gröt ersätta flickan :heart:
April 10, 2001

Boomhauer wrote: Om päronen litar på att man inte ställer till ett litet(?) helsike där hemma så är det ju sak samma om man är ensam hemma 2 eller 4 veckor. Och vill man så gärna spendera tid med sin son tycker iaf jag att det är upp till en själv att hitta på något som går hem hos alla, inte bara släpa med någon som absolut inte vill. Annars blir det ju bara dålig stämning.
Och vill man så gärna spendera tid med sin son tycker iaf jag att det är upp till en själv att hitta på något som går hem hos alla,
Hos alla är nog andemeningen många gånger.
Det är inte bara tonåringen man skall ta hänsyn till,
det kan även vara andra syskon, kusiner övriga släktingar osv.
Att bjuda till lite skadar inte.. och som sagt, vuxenlivet med dess privilegier kommer snart nog ändå, (oåterkallerligt dessutom)
April 10, 2001

Smirnoff wrote: eh.. sommarställe kan alltid bli riktigt kul...
Annars så kan man fiska, kanske ingenting för "metalmänniskor"...
:P:heart:
Jag var metallare långt innan Bella var född, och jag har alltid älskat att fiska..
Älskade att stå längs kusten med haspel-spöet trolla efter torsk och havsgädda med diverse heavy metall och hårdrock dånandes i min walkman... det var riktig sinnesfrid..
February 12, 2003

Hahaha ja det är ju typiskt "vuxna"
Dom var unga och "rebelliska" själva och hade ingen förståelse för sina föräldrar!
Sen när dom är "vuxna" och deras yngre omgivning är precis så som dom själva va när dom va unga, ja då är det helt plötsligt något fel på den yngre generationen!
Och förståelse för den yngre generationen är en utopi!
Hahahahaha det är ju skrattretande!
2 Guest(s)