January 13, 2004

x-per: Vuxen = erfaren människa med åldern inne skulle nog iaf jag säga, även om de flesta som nyss fyllt 18 nog inte håller med När jag var 18 tyckte jag nog 18 var ganska vuxet. Nu tycker jag inte det när jag ser alla "småttingar" som står på lastbilsflaken
Någonstans runt 30 kanske?
Och jag håller med om din första kommentar i inlägget. Tror att det är just sådant som får ungdomar att fly hemmet illa kvickt.
April 10, 2001

x-per wrote: Mjo men att förhindra sina barn att göra saker är ju inte rätt väg att gå alltid!
I detta specifika fallet handlade det väl inte om att förhindra någon att göra något?,
Snarare var det väl så att Bella inte ville ställa upp på resten av familjens semesterplaner.
Som jag ser det så handlar det om ynka två veckor av årets femtiotvå, hur självupptagen får man va?
February 12, 2003

Peter@20ghz wrote: [quote=x-per]Mjo men att förhindra sina barn att göra saker är ju inte rätt väg att gå alltid!
I detta specifika fallet handlade det väl inte om att förhindra någon att göra något?,
Snarare var det väl så att Bella inte ville ställa upp på resten av familjens semesterplaner.
Som jag ser det så handlar det om ynka två veckor av årets femtiotvå, hur självupptagen får man va?
Om inte bella vill själv så förhindrar förmyndarna honom att vara hemma eller hur?
Om man blir tvingad till att hänga med och man verkligen inte vill så är det ingen ide för päronen att tvinga dom heller......"semestern" kommer bara bli tjurig och psykologiska krockar!
April 10, 2001

Att vara hemma är väl inte att "göra saker" hemma är man ju hela tiden annars, så det går liksom inte riktigt hem.
Att bli tvingad att följa med är förvisso inte kul,, men för att det skall ha gått så långt att spendera semestertid med familj känns som tvång,
ja då har det nog gått snett långt innan.
Som jag menade på innan, familjelivet handlar om att ge och ta, från alla parter. under övriga veckor på året så kan man träffa kompisar, göra vad tusan man vill innom vetiga ramar.
Men endast under sommaren, då det är lov kan alla umgås tillsammans utan att skola och jobb krockar.. Om man som barn har vad? 12 veckor ledigt under sommaren, så är det inte mycket begärt att man spenderar två av dem med familjen. Kan man inte ställa upp på det så visar man ju bara hur omogen man är i sitt betende.
September 17, 2003

Passa på å ha lite quality-time med dina föräldrar.
Mina föräldrar har inte frågat om jag ska följa med på semester på tre år nu. Verkar inte bli något i år heller. Ska kolla imorn om de/vi ska eller kan göra något. Är ju trots allt hemma hos dem nu... Är förövrigt utan min flickvän juni-augusti å ses bara över midsommar. Säger bara tack för mobil telefoni å kameratelefoner. Det går nog br. bara man inte sitter på golvet hela veckorna.
November 22, 2001

Boomhauer wrote: x-per: Vuxen = erfaren människa med åldern inne skulle nog iaf jag säga, även om de flesta som nyss fyllt 18 nog inte håller med
När jag var 18 tyckte jag nog 18 var ganska vuxet. Nu tycker jag inte det när jag ser alla "småttingar" som står på lastbilsflaken
Någonstans runt 30 kanske?
Och jag håller med om din första kommentar i inlägget. Tror att det är just sådant som får ungdomar att fly hemmet illa kvickt.
23 = inte vuxen
Snackade med en kille i fredags, han sa att 34 definitivt inte var = med vuxen.
Belgarath, säg åt dem att klippa navelsträngen.
Vill du inte åka till något lantställe ska du inte behöva.
Antingen får de stanna hemma om de inte tror du kan klara dig eller så får de lita på dig. 17 e definitvit gammalt nog att få klara sig själv.
July 27, 2002

Jag håller med Peter, delvis.
Jag följer inte med min familj på den årliga semestern till Öland.
Men jag blir iofs inte heller tvingad, däremot åker vi till vårat landställe kanske 1-2 veckor per sommar, sen umgås man ju alltid med familjen, syrrorna (25 och 28 år) och deras pojkvänner. Jag är inte typen som hellre sitter vid datorn än följa med morsan och handla. :heart:

February 3, 2003

Skippade semstern första gången när jag slutat 9an då bodde jag hos min farmor.
Året efter så var jag hemma själv i 2 veckor.
Och detta året är det hemma och semster med kompisarna som gäller.
Mina föräldrar litar väl på att jag inte tänker anordna fester eller wrecka huset. Dom förstår hur det är att vara ung helt enkelt. Och litar föräldrarna på en så gör man inget dumt, iaf inte jag.
Tycker synd om dig men vem vet det kanske blir kul i år? Annars dra med datorn eller något tv spel och X antal spel. Och lås in dig. Skulle jag gjort. Gillar inte direkt solljust
Ha det bra!
PS DRA MED BRUDEN FFS
2 Guest(s)