February 4, 2003

..... och då ger den omtänksamma mamman en Iprem tablett
För övrigt så tycker jag att det är intressant att se hur vuxna vissa försöker definiera hur en vuxen är. Killen är inte vuxen, och behöver därför inte vara mogen. Han behöver inte heller vara med sina föräldrar på en gård, om han absolut inte vill. Det har ingenting med vuxen / barn att göra, utan om man har lust eller inte.
Man kan klara sig ensam från 17 års ålder ganska lätt, bara man har pengar. Men en familj handlar ju om att umgås och inte bara ”ta”.
Själv tog jag hand om mig själv redan från 15 års ålder. Och nu för tiden kan föräldrarna ibland sticka iväg på 4-5 veckors semestrar (givetvis har de konstant kontakt...)
Mognad har ingenting med ålder att göra. Vissa klarar av att ta hand om sig vid 15 års ålder, medan vissa har "huset fritt" och "föräldrafritt", med en katastoff som följd.
Om föräldrarna litar på dig så tycker jag att du ska kunna stanna hemma. Själv tycker jag dock det är trevligt att umgås med familjen, så mycket det går. Kanske är det för att min pappa är i sina äldre år, och min mamma har vissa sjukdomar och man är rädd för att tiden springer iväg. Inte vet jag.
Men två veckor tycker jag att du kan undvara. Man tror ofta det blir tråkigare innan, än vad det verkligen är när man kommer fram. Ta istället en funderare hur du kan göra det roligare. Ta med flickvän, laptop, Playstation är några alternativ. Tänk sen vad du hade gjort om du hade varit hemma istället och om det är värt att du gör det just nu, när du istället kan göra det under resten av året?
Laptop alternativtet tycker jag för övrigt du ska
kippa. Semester är semester, skippa datorn två veckor. Det är bara skönt
Själv hoppas jag att jag när jag blir större kommer ha bra kontakt med mina föräldrar och hälsa på dem. Det är sånt som räknas. Umgänget.
Förrästen så var det här väl barnsligt från mig ?
- Jo jag vet. Tack! :p
2 Guest(s)