Överbeskyddande föräldrar|Page 3|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Överbeskyddande föräldrar
Starscream
Member
Medlem
Forum Posts: 7750
sp_UserOfflineSmall Offline
649462
June 20, 2004 - 6:24 pm
sp_Permalink sp_Print

Tror nog detta är en klassiker.... som tur var fick jag välja själv hur jag ville göra.

festisMER
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1991
649585
June 20, 2004 - 9:09 pm
sp_Permalink sp_Print

Trottsa.. Efter ett tag lämmnar dom dig ifred.

Death On Wings
Member
Medlem
Forum Posts: 5938
649611
June 20, 2004 - 9:38 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag har aldrig upplevt det problemet du har men jag brukar bara tvärvägra såfort de ska ha med mig någon stans. Försök att tvinga mig är något jag brukar säga 🙂

Super-Svensson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 649
649701
June 20, 2004 - 11:08 pm
sp_Permalink sp_Print

"Huvudvärk kan komma snabbt." 🙄

davidhellmyrs
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1553
649755
June 20, 2004 - 11:53 pm
sp_Permalink sp_Print

..... och då ger den omtänksamma mamman en Iprem tablett 😛

För övrigt så tycker jag att det är intressant att se hur vuxna vissa försöker definiera hur en vuxen är. Killen är inte vuxen, och behöver därför inte vara mogen. Han behöver inte heller vara med sina föräldrar på en gård, om han absolut inte vill. Det har ingenting med vuxen / barn att göra, utan om man har lust eller inte.

Man kan klara sig ensam från 17 års ålder ganska lätt, bara man har pengar. Men en familj handlar ju om att umgås och inte bara ”ta”.

Själv tog jag hand om mig själv redan från 15 års ålder. Och nu för tiden kan föräldrarna ibland sticka iväg på 4-5 veckors semestrar (givetvis har de konstant kontakt...)

Mognad har ingenting med ålder att göra. Vissa klarar av att ta hand om sig vid 15 års ålder, medan vissa har "huset fritt" och "föräldrafritt", med en katastoff som följd.

Om föräldrarna litar på dig så tycker jag att du ska kunna stanna hemma. Själv tycker jag dock det är trevligt att umgås med familjen, så mycket det går. Kanske är det för att min pappa är i sina äldre år, och min mamma har vissa sjukdomar och man är rädd för att tiden springer iväg. Inte vet jag.

Men två veckor tycker jag att du kan undvara. Man tror ofta det blir tråkigare innan, än vad det verkligen är när man kommer fram. Ta istället en funderare hur du kan göra det roligare. Ta med flickvän, laptop, Playstation är några alternativ. Tänk sen vad du hade gjort om du hade varit hemma istället och om det är värt att du gör det just nu, när du istället kan göra det under resten av året?

Laptop alternativtet tycker jag för övrigt du ska
kippa. Semester är semester, skippa datorn två veckor. Det är bara skönt 😛

Själv hoppas jag att jag när jag blir större kommer ha bra kontakt med mina föräldrar och hälsa på dem. Det är sånt som räknas. Umgänget.

Förrästen så var det här väl barnsligt från mig ? 😛
- Jo jag vet. Tack! :p

[Gamepredator] Sulan
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1705
649788
June 21, 2004 - 12:39 am
sp_Permalink sp_Print

Jag har fan vart ensam sen jag var 10...

Ang. det me armbrytning så kommer jag aldrig bli vuxen... Jag körde med båda armar och la alla 70kg över hans arm... Rörde sig inte en cm...

Fredrik Håkansson
Member
Medlem
Forum Posts: 8296
649852
June 21, 2004 - 7:45 am
sp_Permalink sp_Print

[Gamepredator wrote: Sulan]Jag har fan vart ensam sen jag var 10...

Ang. det me armbrytning så kommer jag aldrig bli vuxen... Jag körde med båda armar och la alla 70kg över hans arm... Rörde sig inte en cm...

Bonna-muskler 🙂

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 83
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL