May 12, 2002

NU har vi 4 nya PEAK låtar uppe!
Spana in http://z.sorkmos.com/PEAK/
Skriv gärna vad ni tycker. Och kom ihåg att fantisera händelserna när ni hör musiken. Utgå från låttiteln så får ni en bra grund
February 21, 2003

låter som när man kör c64 band i bandspelaren...?
musik it is not
P5E64 WS EVOLUTION | INTEL Q9650 CORE2QUAD@3000 | 8 GB | CLUB 3D 4870X2 | 2xSamsung SM 2493HM 24""@1900x1280 | Windows 7 Ultimate 64
February 16, 2004

Krqagyzzz wrote: [quote=Arny]Verkligen inte min stil. Har hitills hört "Bonk your mind" och för mig låter det som oväsen. Verkar som om jag inte förstår mig på "modern" musik.
bonk your mind är väll ändå en av deras äldre skapelser om jag inte minns fel...
Nu är du väl iromisk? :cy:
May 12, 2002

Vajsman wrote: nintendokids som lyssnat på aphex twin? na, inte min stil direkt. men men
lyssnade på One of Elmar the Eskimos days
Nej aphex twin är inte direkt min farovrit. Nintendokids? hur gammal är du själv?
Och ja bonk you mind en lite äldre låt. men cryptical warriors är äldst.
March 1, 2001

Oski wrote: [quote=Vajsman]nintendokids som lyssnat på aphex twin? na, inte min stil direkt. men men
Nej aphex twin är inte direkt min farovrit. Nintendokids? hur gammal är du själv?
fick lite nintendo känsla på vissa ställen i låten. lite så som när tiden börjar ta slut i gamla spel i en stressande melodi spelas i hastigare tempo. typ?
Ja e 21. Fick mitt NES som 7 åring
May 12, 2002

Vajsman wrote: [quote=Oski][quote=Vajsman]nintendokids som lyssnat på aphex twin? na, inte min stil direkt. men men
fick lite nintendo känsla på vissa ställen i låten. lite så som när tiden börjar ta slut i gamla spel i en stressande melodi spelas i hastigare tempo. typ?
Ja e 21. Fick mitt NES som 7 åring
Hehe, jasså, det har vi faktiskt inte tänkt på. Du jag fick mitt NES när jag var 4!
Jiggly: Men det är fint oväsen
May 12, 2002

Synthar och effektlådor mest. ett trumset. en elorgel. och några förstärkare. allt i fin mix. Man faktiskt koppla ihop allting på olika sätt och experimentera fram skitkoola ljud. Te x. en gång kopplade vi in en vanlig rutten casio keyboard in i en elorgel (den har inbyggd förstärkarem lagom rutten) sen ut från den i en ekoeffektlåda sen vidare in i en gammal förstärkare. Ljudet blev ascoolt. Det lät helt utomjordiskt!
1 Guest(s)