Projekt. Hjälp.|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Projekt. Hjälp.
Krqagyzzz
Member
Medlem
Forum Posts: 7176
sp_UserOfflineSmall Offline
628256
May 24, 2004 - 6:37 pm
sp_Permalink sp_Print

festisMER wrote: Skriv med storttecken snitt så ska det nog inte vara några problem 😀

hmm, vilken årskurs går du i FestisMer? Har för mig att det slutade fungera i mellanstadiet...

festisMER
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1991
628265
May 24, 2004 - 6:42 pm
sp_Permalink sp_Print

Krqagyzzz wrote: [quote=festisMER]Skriv med storttecken snitt så ska det nog inte vara några problem 😀

hmm, vilken årskurs går du i FestisMer? Har för mig att det slutade fungera i mellanstadiet...

Jag är 17 och slutar första året på gymnasiet i sommar.
Men sen var jag ju inte helt seriös heller.
Som någon sa till mig "Du borde gå en humorkurs".

Krqagyzzz
Member
Medlem
Forum Posts: 7176
628271
May 24, 2004 - 6:44 pm
sp_Permalink sp_Print

festisMER wrote: Jag är 17 och slutar första året på gymnasiet i sommar.

hmm, jag tror du menar att du använde dig av ironi. Jag förstår inte ironi men jag jobbar på det. btw, misstänkte att du var lite lurig med tanke på den lilla gula gubbe i slutet av texten.

festisMER
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1991
628272
May 24, 2004 - 6:44 pm
sp_Permalink sp_Print

Krqagyzzz wrote: [quote=festisMER]Jag är 17 och slutar första året på gymnasiet i sommar.

hmm, jag tror du menar att du använde dig av ironi. Jag förstår inte ironi men jag jobbar på det. btw, misstänkte att du var lite lurig med tanke på den lilla gula gubbe i slutet av texten.

Ja titta, du lär dig.. Fortsätt så.

Mact
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 67
628394
May 24, 2004 - 8:08 pm
sp_Permalink sp_Print

Inte ens i mellanstadiet fungerade det inte för mig, lärararna sade strängt att inga stora teckensnitt eller storlek fick absolut inte förekomma då skulle man få göra om arbetet eller va det nu var..har för mig att det var så iaf. 🙄

Jonas Fallenius
Member
Medlem
Forum Posts: 2669
628543
May 24, 2004 - 9:56 pm
sp_Permalink sp_Print

edinns wrote: Inte ens i mellanstadiet fungerade det inte för mig, lärararna sade strängt att inga stora teckensnitt eller storlek fick absolut inte förekomma då skulle man få göra om arbetet eller va det nu var..har för mig att det var så iaf. 🙄

hmm göra om det? skriva ut en ny kopia i mindre stil altså?

Mact
Siktar mot toppen
Medlem
628997
May 25, 2004 - 12:52 pm
sp_Permalink sp_Print

Nej. Göra om det.

StarCraft
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 728
629003
May 25, 2004 - 1:00 pm
sp_Permalink sp_Print

edinns wrote: Nej. Göra om det.

haha...du var mig en rolig filUr :bgrin:

Mact
Siktar mot toppen
Medlem
630155
May 26, 2004 - 1:44 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag har nu skrivit en recension, projektet startas senare. Nåväl här kommer recensionen.

Sagan om ringen: De två tornen

Sagan om ringen är en trilogi som är en berättelse uppdelad i tre böcker. Den är skriven av engelsmannen John Ronald Reuel Tolkien. Han började skriva på trilogin om härskaringen redan 1937. Han blev klar med den sista delen år 1949. 1954, några år senare släpptes den. Det blev en succé över hela världen och översattes väldigt snabbt till otroligt många språk.

John Ronald Reuel Tolkien föddes i Sydafrika men flyttade tillsammans med sin engelskfödda mor till England när han var fyra år gammal och bosatte sig i Birmingham, fadern som var kvar i Sydafrika avled Familjen bosatte sig i Birmingham, fadern, som var kvar i Sydafrika, avled inom kort i reumatisk feber. När John sedan var 12 år gammal dog hans mor till följd av diabetes. Efter det placerades John i School of Birmingham där hans intresse för litteratur och språk väcktes till liv.

Två tornen är den andra boken i den mycket populära serien ”Sagan om ringen” som har blivit vald till århundradets bok i England. Över hundra miljoner har läst sagan om ringen trilogin sedan den kom ut 1954. Den första svenska upplagan av två tornen kom ut år 1960.

Handlingen i boken tar vid direkt där den första boken slutat. Frodo, ringbäraren och hans trogna vän Sam beslutar sig för att avlägsna sig från sina vänner för att ta den mycket mörka och långa vägen i egna händer. Kampen fortsätter hos hans vänner längre bort där Rohan är på väg att falla i krig. Hans vänner beger sig omedelbart till Rohan, de klarar sig ur slaget med en vinst men det är dock en bragd kvar att utföra som onekligen tillhör den svåraste. De måste ta sig till Saruman’s fästning Isengård och förstöra den enda ringen.

Precis som allt annat i boken är personerna beskrivna på ett mycket realistiskt sätt.
Varenda liten detalj i har en förbluffande beskrivning och passar in i författarens perfekt skapade meningar. Relationerna mellan huvudpersonerna och bipersonerna är väldigt bra alla är tvungna till att samspela för att lyckas besegra den onde Sauron.

Boken är skriven på ett sätt som får det att låta som om handlingen vore utspelad för mycket länge sedan. Det är det intrycket jag får när jag läser om drakar, monster, dvärgar och alver. I varje fall så utspelar sig handlingen 1478 enligt Hoberna. Boken omfattar ungefär ett eller två år.

Den här boken är bland dom mest välskrivna böcker jag läst. Författaren kan ibland slå till med flera sidor av detaljer om hur miljön ser ut vilket är mycket intressant att läsa. Det enda negativa med denna bok är den komplicerade och svårtydda stilen vilket gör den lite mer svårläst än vanligt. Men det spelar inte så stor roll när man hela tiden fastnar i boken och sitter och läser i flera timmar i sträck.

Vill gärna ha kommentarer, helst positiva. 😉 Fast något negativt också vad jag ska ändra osv vad som inte var bra....

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 301
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL