June 28, 2001

Nu på sistonde så känns det som jag har åkt tillbaka 6 år i tiden och hamnat i puberteten igen, jag har fått massa finnar och min röst har blivit spräcklig och allt för ofta så blir min röst Megapipig i första stavelsen på ett ord.
Brutalt genant om man är 21 bast, kan detta ha nånting med att jag har börjat gymma igen o göra ? för kroppen producerar ju lite mer hormoner när man anstränger sig om jag har förstått det hela rätt.
har detta inträffat någon mer än mig eller är jag den förste mannen på jorden som åker tillbaka i tiden ??
July 27, 2002

Mind wrote: Nu på sistonde så känns det som jag har åkt tillbaka 6 år i tiden och hamnat i puberteten igen, jag har fått massa finnar och min röst har blivit spräcklig och allt för ofta så blir min röst Megapipig i första stavelsen på ett ord.
Brutalt genant om man är 21 bast, kan detta ha nånting med att jag har börjat gymma igen o göra ? för kroppen producerar ju lite mer hormoner när man anstränger sig om jag har förstått det hela rätt.
har detta inträffat någon mer än mig eller är jag den förste mannen på jorden som åker tillbaka i tiden ??
Har rätt svårt att tro det men hormonella förändringar är ju ett steg i puberteten.
December 15, 2003

Låter väldigt skumt, du har kanske ett överskott av östrogen nu när du är vuxen så kroppen producerar extra mycket testosteron som motvikt när du nu tränar. Och som bieffekt så genomgår du "puberteten" igen.
(Nu antar jag att du är kille , är du en tjej så är det helt normalt)
Är du orolig så tala med en läkare.
March 27, 2003

Pierre C wrote: Köp clerasil, tvätta ansiktet o glid ner lite lätt på bröstet o gnugga lite där med. sen på vägen till jobbet imorgon köper du en påse vicks.
Köp _inte_ clerasil. Gör bara problemet värre den dan du slutar... Köp istället ACOs ansiktstvätt. Finns på apoteket..
October 24, 2002

[Gamepredator wrote: Sulan]Jag har typ samma problem... Har fått finnar på armarna sen jag började träna... :cy:
Fick också några stycken för ett tag sedan. Dock har det inte kommit några nya såvit jag vet.
Absolut bästa medelet mot finnar är sol. Nu är det ju inte mycket till sol i Sverige, men spring ner och lägg dig i ett solarium en gång i veckan i fyra veckor så ska du se att det mesta försvinner.
Käka gärna b-vitamin också, bra för huden.
March 20, 2003

Nejnejnej, enligt tjejer 20+ så är det inte finnar, det kallas "plitor" o e helt normalt
Beror väl lite på att man får massa bakterier o svett på huden som ligger o gottar sig o ger upphov till skiten.
Edit: Jag tippar på att det försvinner när kroppen har fått vänja sig, miljöombyte kan alltid spela kroppen ett spratt.
December 15, 2003

Pim_ wrote: Nejnejnej, enligt tjejer 20+ så är det inte finnar, det kallas "plitor" o e helt normalt
Beror väl lite på att man får massa bakterier o svett på huden som ligger o gottar sig o ger upphov till skiten.
Edit: Jag tippar på att det försvinner när kroppen har fått vänja sig, miljöombyte kan alltid spela kroppen ett spratt.
Aha! då måste den pipiga rösten bero på utmattning då
July 4, 2003

ocz wrote: Dom där j**la finnmedlerna är skit! Funkar inte alls.
Du får gå till en doktor som får skriva ut nåt preparat... Det är det som funkar.
funkar perfekt för mig(när jag orkar använda den :)), fast det är ju som mjällschampo, funkar bra för mig men dåligt för andra
1 Guest(s)