May 7, 2004

Pierre C wrote: [quote=Dehman][quote=Krqagyzzz][quote=Mind][quote=Callister]Mind: du använder väl inget olagligt preparat?
kebab, koffein och powerking.
om kebab blir olagligt så flyr jag landet.
Kan inte annat än hålla med där.
Vadå? det är ju bara att sitta i nåns källare och kebabba på.
Japp, man får köpa kebaben olagligt på plattan först.
October 24, 2002

BarateaU wrote: Finnar osv som ni säger att ni får kan bero på att ni tar pretarat som kreatin, kosttilskott osv.
Egna erfarenheter att man får nått smått finnliknande på bla armar.
Kreatin och finner har inget sammanband. Inget annat känt kosttillskott heller för den delen.
July 27, 2002

Bara en myt att det ska bestå av såna saker.
Kebab är gjord av enbart nötkött..
Gyros (giros) är gjord av fläskkött
I Sverige är kebaben ren kött/nötfärs men i området där kebaben ursprungligen kommer ifrån är kött.. och inte köttfärs....
men det hindrar ju ingen pizzeria ifrån att mala ner lite vad de hittar..
May 7, 2004

Callister wrote: Bara en myt att det ska bestå av såna saker.
I Sverige är kebaben ren kött/nötfärs men i området där kebaben ursprungligen kommer ifrån är kött.. och inte köttfärs....men det hindrar ju ingen pizzeria ifrån att mala ner lite vad de hittar..
Ska tänka på det nästa gång jag äter kebab :cy:
Undra vad mcDonalds har i sina rätter

May 17, 2002

Callister wrote: Bara en myt att det ska bestå av såna saker.
I Sverige är kebaben ren kött/nötfärs men i området där kebaben ursprungligen kommer ifrån är kött.. och inte köttfärs....men det hindrar ju ingen pizzeria ifrån att mala ner lite vad de hittar..
Rättelse: Kebab skall vara gjort av fårkött, dock så använder många pizzerier nöt och fläsk istället.
Personligen tycker jag att fläsköttskebab är trevligast. Det jag ogillar mest är sådandär remskebab som är som långa läderremmar.
August 20, 2001

Farbror wrote: [quote=DiDi][quote=Krqagyzzz]Rättelse: Kebab skall vara gjort av fårkött, dock så använder många pizzerier nöt och fläsk istället.
Och många använder duva och råtta för att få tag på kött...
Duva ? Är det inte lättare att få tag på gris eller en liten tjur... ?
Tänk dig så här: Du har din kebab"restaurang" vid ett torg. Duvor flockas på ett torg. Även på natten. Och de är gratis.
Och ja, det finns restauranger som fått stänga för att hälsovårdsmyndigheten upptäckt detta.
2 Guest(s)