Respekten!!!|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Respekten!!!
Alex aka NH|WiggeR
Member
Medlem
Forum Posts: 2067
sp_UserOfflineSmall Offline
1
May 9, 2004 - 2:43 pm
sp_Permalink sp_Print

Bara en liten fråga till er alla.
Har ni respekt för andra mäniskor och vad de tycket?
Då även folk som ni aldrig har träffat?
Jag fick en liten funderare efter att jag läste och skrev i denna tråden.
https://www.nordichardware.se/.....744#701744

Visst, jag måster erkänna att jag kan sucka och stöna åt folk och deras åsikter. Men det betyder inte att jag inte respekterar personen och vad de tycker.
Hur känner ni? Skulle ni inte kunna respektera att en annan person ser anorlunda ut? Att en annan person har ett helt annat tänkande än ni själva?

/FD. Crew ffs
"A computer let's you make more mistake's faster than any invention in human history - with the possible exceptions of handgun's and tequila"

Helix
Member
Medlem
Forum Posts: 4867
615842
May 9, 2004 - 2:52 pm
sp_Permalink sp_Print

Självklart har man respekt för personer som har annorlunda tankar, så länge som tankarna inte är helt jävla körda. Utseende har väl ingenting med respekten att göra heller. Folk som reagerar som de gjorde i tråden där har väl någon störning i huvudet eller så har de bara mens..

Vampis
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1344
615844
May 9, 2004 - 2:53 pm
sp_Permalink sp_Print

Ja där visar du hur mycket respekt du har Helix..

eller så har de bara mens..

Helix
Member
Medlem
615847
May 9, 2004 - 2:57 pm
sp_Permalink sp_Print

Hahaha nej det gör det inte 😀

Det är väl knappast kränkande att undra det om de är griniga som fan.

Henrik Andersson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1105
615849
May 9, 2004 - 2:59 pm
sp_Permalink sp_Print

Håller med HELIX, man har respekt för personer
som man inte har träffat, dock så finns det ju folk
som framför helt befängda tankar .. och då kan det
ju vara lite annorlunda.. svårt att förklara 😀

Speldator: Intel Core i7 3770K @ 4,54GHz w/ Corsair Hydro H100, ASUS P8Z77-V Pro, 4x4GB G.Skill Trident 2400 MHz, Gigabyte GeForce GTX 780 Ti 3GB OC, (system)Samsung SSD 840 Series 500GB, 500GB SATA3 + 3TB SATA3 + 3TB SATA3 + 3TB SATA3 (externa) 320GB +1TB + 1TB + 2TB +2TB (USB3) BenQ G2750 27" + BenQ 24" G2420HDBE
3DMark 2011 Scores

F.d användarnamn: dest

Vampis
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1344
615850
May 9, 2004 - 2:59 pm
sp_Permalink sp_Print

Tycker att det är så jävla fel bara för att om en tjej är grinig så "beskylls" dom för mens... för fan folk kan väl ha en dålig dag utanför den perioden också...

Extatic
Member
Medlem
Forum Posts: 2910
615855
May 9, 2004 - 3:05 pm
sp_Permalink sp_Print

att ta såna diskutioner som dom gjorde i den där tråden är ju bara så jävla onödigt.... fan när det gäller att tycka så finns det ju inget rätt eller fel egentligen så varför slösa bort tid?

Vamp
Member
Medlem
Forum Posts: 2675
615860
May 9, 2004 - 3:10 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag har respekt för alla som jag träffar över internet som jag inte träffat IRl. Vem vet vem det kan vara som sitter på andra sidan? Jag har träffat massa som jag tyckte var jätta trevliga, smart osv, sen kag jag har fått reda på deras ålder, så har någon tex svarat 13. Jaha, tänkte man, vilken överaskning. Om nu person1 träffar person2 över nätet, och person1 frågar person2 om ålder, och så säger person 2 13. Om vi nu tänker oss att person2 var denna väldigt smarta och trevliga 13åring som jag beskriv ovan, skulle nu person1 prata eller bete sig annorlunda nu när han vet person2´s ålder? Sånt tycker jag inte om.

Jag respekterar, om vi ska prata om NH, alla som postar, ovasett ålder, där de bor, antal inlägg, sättet de skriver på osv. Man kan ju tänka sig själv i situationen att inte vara respekterad, inte ens lite. Kul att posta på forum då, eller överhuvudtaget prata med någon anna på irc eller vad f*n som hellst. Den tråden, Alex aka NH|WiggeR, skapade jag, för JAG tyckte den bilden var rolig och tänkte att kanske flera skulle få sig ett got skratt om de såg den. Ditt inlägg som du skrev där var mycket bra. Jag tycker att har man inte den humorn, så ska man väl inte behöva kladda ner tråden med massa skit, och personpåhopp mm.

Over and Out.

pqxl
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 66
615861
May 9, 2004 - 3:12 pm
sp_Permalink sp_Print

Å andra sidan kan man slappna av ibland också, allt behöver inte vara så jvla politiskt korrekt.

PK är en sjukdom som snart gör att vi inte kan säga något om något utan att bli påhoppade.

LuckyLuke
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1087
615863
May 9, 2004 - 3:15 pm
sp_Permalink sp_Print

Vampis wrote: Tycker att det är så j**la fel bara för att om en tjej är grinig så "beskylls" dom för mens... för fan folk kan väl ha en dålig dag utanför den perioden också...

Om man tar åt sig från folk som säger att man har mens eller liknande som knappt känner en, så bör man nog fundera. Om många säker att man hela tiden är sur/arg så kanske man är det. Men om man själv tycker att det Inte stämmer så är det väl inget att bry sig om.

Sen är det nog svårt att respektera folks andra tankar om det inte stämmer överens med ens egna. tex: Om Hugo tycker att folkpartiet är jättebra, men Per han tycker mer om centern, så får dom självklart svårt att respektera varandra, På den punkten. Men om det samtidgt spelar i samma fotbolls lag, och tillsammans bildar det ett jättebra backpar så står nog deras respekt för varandra lika, när det gäller fotboll.

Man får inte respekt av alla, och man respekterar inte alla.

Hej hopp =D

Helix
Member
Medlem
615864
May 9, 2004 - 3:16 pm
sp_Permalink sp_Print

Vampis wrote: Tycker att det är så j**la fel bara för att om en tjej är grinig så "beskylls" dom för mens... för fan folk kan väl ha en dålig dag utanför den perioden också...

Ja, man blir alltid irriterad på någonting. Själv försöker jag aldrig bry mig om småsaker. Man blir bara irriterad och gramsig när man ska hålla på och bråka och det ska ju inte livet vara till för.

Det är iof jäkligt kul att se när andra bråkar och tjaffsar. Det blir ännu roligare om man lägger fram någon kommentar för att krossa den enes korkade teorier. En nice grejj man kan göra när några tjaffsar på internet och försöker vara tuffa är att be dom om deras telefonnr så att man kan få prata med dem. Det är inte ofta de vågar ge ut sitt telefonnr och om de vågar så brukar de bli så jäkla förvånade när man ringer 😀

Kame_boy
Member
Medlem
Forum Posts: 2310
615866
May 9, 2004 - 3:17 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag skulle nog ljuga om jag sa att jag hade respekt för andras åsikter. Jag skulle hemskt gärna vilja ha det men jag kan inte helt acceptera folk som tycker olikt mig på vissa punkter, så som till exempel tron på gud/religon eller åsikter om människoraser, man/kvinna -synpunkter osv osv..

Alltså sådana frågor som är mer eller mindre viktiga. Jag kan helt enkelt inte acceptera en människa eller umgås med personen om han tycker på ett annat sätt.

Iofs så försöker jag inte med våld, glåpord eller diskussion att ändra personens åsikt, så det kanske är det som är definitionen av att "respektera" någon annans åsikt.. alltså att låta personen vara ifred.

Xuestor
Member
Medlem
Forum Posts: 2156
615868
May 9, 2004 - 3:18 pm
sp_Permalink sp_Print

OFFTOPIC: Måste tacka för skrattet när jag läste ditt sibirienskämt i tråden, Skrattade så jag höll på o dö 😀

ELIS
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 513
615878
May 9, 2004 - 3:30 pm
sp_Permalink sp_Print

I det verkliga livet har jag alltid respekt för andra människor och deras åsikter. Men internet dras av att "jag känner inte personen och sitter 100 mil från honom så jag kan bete mig hur jag vill". Det är därför viktigt att handlingar man gör på forum varkligen får konsekvenser. Därför var det helt rätt att banna honom.

btw, håller med ovanstående, skämtet var kul som bara den!

Caso
Member
Medlem
Forum Posts: 3507
615879
May 9, 2004 - 3:31 pm
sp_Permalink sp_Print

folk tar åt sig det du skriver även om du inte menar illa...

stormaz
Member
Medlem
Forum Posts: 3071
615914
May 9, 2004 - 4:38 pm
sp_Permalink sp_Print

Jodå jag respekterar alla. Faktiskt så respekterar jag kommunister, nazister och tro det eller ej men jag respekterar även miljöpartister. De får väl tänka och tycka precis som de vill. Apropå det här med respekt, tyckte det var tråkigt att ni banna Hauk, var kul att diskutera med honom.

BelGarath
Member
Medlem
Forum Posts: 3611
615944
May 9, 2004 - 5:41 pm
sp_Permalink sp_Print

Catstyle cry

Caso
Member
Medlem
Forum Posts: 3507
615946
May 9, 2004 - 5:41 pm
sp_Permalink sp_Print

va hauk? why???

offtopic: stormaz e servern nere?

Pojo
Member
Medlem
Forum Posts: 2239
615954
May 9, 2004 - 6:02 pm
sp_Permalink sp_Print

Men med tanke på de som är yngre:

Om man skall förklara hur man gör nåt är det ju lättare/roligare om personen tänker lite själv och inte som en fjortis, hur gör jag nu då?.

Arne_Garflak
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 916
615961
May 9, 2004 - 6:31 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag brukar behålla mina tankar för mig själv om det inte är nåt som är riktigt fel.
Just humor är det nästan ingen mening att diskutera, alla reagerar olika, och jag tycker inte att man ska vara rädd för att lägga upp en bild man tycker är rolig bara för att nån kommer säga att den är diskriminerande osv.
Jag tyckte att det var en rolig bild i tråden som låstes, det gjorde tydligen inte morbid, men han behöver ju inte överreagera så som han gjorde när Colic skojade (?) lite om honom.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 290
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL