December 31, 2001

ManicBlue wrote: Kanske du behöver terminalglasögon? För mycket tid vid skärmen kombinerat med för lite sömn är nog ingen hit kanske...
använder galsögon vanligtvis när jag sitter vid skärmen. Och detta började för ca 3 veckor sedan max. Aldrig vart med om liknande förr.
February 1, 2004

Death On Wings wrote: Varje morgon när jag vaknar under veckodagarna så är mina ögon helt rödsprängda.
Jag har inte hittat anledningen till detta än. Jag använder linser men har inte gjort det på 3 veckor tack vare detta och inte ens optikerna viste vad det var. Men så i dag så skippade jag första lektionen och fick mig plötsligt 4 tim extra sovmorgon och när jagvaknade så var ögonen röda men detta gick över till normalt tillstånd på ca 20 min.Kan det vara så att jag lider av sömnbrist ? sover ca 5 tim mella dygnen.
Någon som erfarat liknande ?PS: jag är inte alergisk eller något liknande ( har testat mig )
Japp, jag har ofta röda ögonen och och påsar under ögonen. Det beror på flera faktorer: rör sig lite (mer syre till hjärnan BEHÖVS!) = Röra sig MER!, sitter för mycket framför datorn = Strålning från skärm rakt in i ansiktet och man koncentrerar sig jättelänge på en punkt, sover alldeles för lite.
Ändra på detta så ska du se att du inte har röda ögon så ofta.
March 1, 2004

Death On Wings wrote: [quote=festisMER]Skönt det vore igentligen att inte behöva sova..
Om jag fick 3 önskningar utan en ande så skulle det va en sak jag skulle önska mig
Jo man skulle kunna hinna med så himla mycket.
Det sägs väll att man ska sova ungefär halva livet om det nu stämmer.
1/3 av livet har jag för mig att man slösar på sömn..

May 17, 2002

festisMER wrote: [quote=Death On Wings][quote=festisMER]Skönt det vore igentligen att inte behöva sova..
Om jag fick 3 önskningar utan en ande så skulle det va en sak jag skulle önska mig
slösar? jag hinner med mycket när jag sover.

February 3, 2003

Har en polare som är så med. Fast han brukar sova som fan så vitt jag vet. Tror det beror mycket på datorn. Sov 4 timmar inatt pga stress och problem med kompisar. Ble lite vresig på dagen men inget annat. Sover aldrig mer än 8-9 timmar. Går inte. Vaknar alltid vid 9-10 och har jag tur så somnar jag om...
March 1, 2004

Krqagyzzz wrote: [quote=festisMER][quote=Death On Wings][quote=festisMER]Skönt det vore igentligen att inte behöva sova..
Vad gör du när du sover då?
February 1, 2004

festisMER wrote: [quote=Krqagyzzz][quote=festisMER][quote=Death On Wings][quote=festisMER]Skönt det vore igentligen att inte behöva sova..
Vad gör du när du sover då?
Sömn är ju top10 av det man kan göra i livet!
Sedan så kan man komma på toppen idéer när man sover. Det ÆGER att sova

May 17, 2002

Death On Wings wrote: [quote=Krqagyzzz]jag kan inte förstå hur man klarar att sova så lite, visst 6h klarar jag mig nog på i nödfall men en 9-10 h är krav under lediga dagar.
Training young padawan training.
Ne men det är ju inte bra att sova så lite men dygnet är för kort.
Men om man skall sova lite så måste man ju gå upp innan man har vaknat av sig själv.. uuuuusch.

December 31, 2001

Krqagyzzz wrote: [quote=Death On Wings][quote=Krqagyzzz]jag kan inte förstå hur man klarar att sova så lite, visst 6h klarar jag mig nog på i nödfall men en 9-10 h är krav under lediga dagar.
Men om man skall sova lite så måste man ju gå upp innan man har vaknat av sig själv.. uuuuusch.
Av att man tex ska till skolan
Har sovit 8-9 tim under natten till i dag och det röda i mina ögon är snart borta, känns så himla skönt
Nu kan ja börja använda linserna igen och se när jag är i skolan.

May 17, 2002

Death On Wings wrote: [quote=Krqagyzzz][quote=Death On Wings][quote=Krqagyzzz]jag kan inte förstå hur man klarar att sova så lite, visst 6h klarar jag mig nog på i nödfall men en 9-10 h är krav under lediga dagar.
Av att man tex ska till skolan
Har sovit 8-9 tim under natten till i dag och det röda i mina ögon är snart borta, känns så himla skönt
Nu kan ja börja använda linserna igen och se när jag är i skolan.
alltid bra, så att du lär dig något..