April 9, 2002

Var in och kollade lite på siba, och såg att dom har gjort lite fel tror ja.
På en flik stod det "Data" tror inte att dom menar att det är data under fliken.. Och sedan stod det "Datainstickskort" ??
Tror inte att det heter så...
Datatillbehör ?? Inte heller rätt vad jag förstår, så där har vi något som siba kanske skulle ändra på =)
Tur att man är så uppmärksam
February 4, 2003

Bara för du är från Edsbyn och Hälsingland (ja jag kommer därifrån) så ska jag inte skälla på dej för att du är språkpolis och gör en tråd om det Alla vet ju vad man menar.
Rotteberg i Ovanåker / Edsbyn WOHA !
Voxnabruk är väl där vid kyrkan? Gamla gruvan? Fan vill tillbaka till skogen och bandyn!
April 9, 2002

smurfen87 wrote: Bara för du är från Edsbyn och Hälsingland (ja jag kommer därifrån) så ska jag inte skälla på dej för att du är språkpolis och gör en tråd om det
Alla vet ju vad man menar.
Rotteberg i Ovanåker / Edsbyn WOHA !
Voxnabruk är väl där vid kyrkan? Gamla gruvan? Fan vill tillbaka till skogen och bandyn!
hej hej =) joo jag bor vid kyrkan typ =)
jojo lite jobbigt med en sån här tråd kanske.. men man tycker ju att dom borde skriva rätt ord..
Då kan man ju nästan säga bil åt en lastbil då ?
February 1, 2002

X---Ray wrote: Var in och kollade lite på siba, och såg att dom har gjort lite fel tror ja.
På en flik stod det "Data" tror inte att dom menar att det är data under fliken.. Och sedan stod det "Datainstickskort"??
Tror inte att det heter så...![]()
Datatillbehör ?? Inte heller rätt vad jag förstår, så där har vi något som siba kanske skulle ändra på =)
Tur att man är så uppmärksam
hehe, datainstickskort..
Mormor fråga mig idag vad processordisken är för nåt, men så påläst är inte jag :bok:
May 1, 2003

AMD_RULEZ wrote: Get it straight: Data: ettor och nollor. Dator: Maskin för behandling av data.
Iofs visste väl alla det, men ändå.
Men alla som köper sina datorer på siba kallar de för "data" ändå...
Precis, de som kan lite mer vet skillnaden på data och dator. Men de som inte är så kunniga inom området (som de beviserligen inte är om de handlar dator på SIBA) säger nog oftast data. Jaja...

February 12, 2003

Marron wrote: [quote=AMD_RULEZ]Get it straight: Data: ettor och nollor. Dator: Maskin för behandling av data.
Precis, de som kan lite mer vet skillnaden på data och dator. Men de som inte är så kunniga inom området (som de beviserligen inte är om de handlar dator på SIBA) säger nog oftast data. Jaja...
Precis. Vet varken var du eller jag vill komma, men det blir nog bra...;)
May 1, 2003

AMD_RULEZ wrote: [quote=Marron][quote=AMD_RULEZ]Get it straight: Data: ettor och nollor. Dator: Maskin för behandling av data.
Hehe Blev visst kaka på kaka där.. ledsen..

February 12, 2003

Marron wrote: [quote=AMD_RULEZ][quote=Marron][quote=AMD_RULEZ]Get it straight: Data: ettor och nollor. Dator: Maskin för behandling av data.
Hehe Blev visst kaka på kaka där.. ledsen..
Äh... Jag hade gjort samma sak för dig, älskling...;)
September 21, 2002

Super-Svensson wrote: [quote=GroundX]orka säga data åt dator... som att säga telefonstolpå åt en hund typ.... helt skillda saker, dessutom kommer aldrig data kunna bli en synonym för dator
Nu snackar vi riktigt pissiga jämförelser.
jo, det kan jag hålla med om, men det är iaf grovt att säga data åt dator! särskillt som datorbutik... dom behöver skriva det EN gång på hemsidan så då kan dom vell koncentrera sog på att skriva dator ist för data?!