January 17, 2002

Var ute och kollade hur mycket de nya grafikkorten kostade, och jag ser ett nVidia 6800 för 8.700 SEK?!?!
Priserna sträcker sig från 8.700 till 4.800 med ett stopp varje 500 kronor ungefär...
Var det inte dessa kort som skulle kosta ~450$ då de släpptes?
X800 serien är snällare, men fortfarande uppe och sniffar på 5.800 kronors klassen!
Fan va sur man blir när man ser priserna!
Argast blir man ju då man ser priset på 6800at... 8700?!? Vafan, följer det med 2 grafikkort eller?!
June 17, 2002

x-per wrote: Öh hmm......och varför kostar inte en Koenigsegg som en Ford Focus?
Jo eftersom den är bland den bästa bilen som går att få tag på nu......tror du kan lista ut parallelen!
Men det ironiska e ju att den kostar drygt 400$ i USA.. eller hur... så sverige suger ut så jävla MYCKET pengar ur sina kunder...
inte bilen då utan kortet...
January 14, 2002

x-per wrote: Vart tillverkas korten?
Usa?
Isåfall kostar ju tull, frakt och moms lite extra som motiverar prisskillnaden!
tillverkas inte allt inom datorvärlden i taiwan, kina etc? tror inte de är tillverkade i USA iaf
Edit.. sen att kortet kostar 400$ i usa (~ 3500kr) och nästan 3 ggr mer här är ju lite skoj eller är det inte?
June 27, 2002

CoLiC wrote: Var ute och kollade hur mycket de nya grafikkorten kostade, och jag ser ett nVidia 6800 för 8.700 SEK?!?!
Priserna sträcker sig från 8.700 till 4.800 med ett stopp varje 500 kronor ungefär...
Var det inte dessa kort som skulle kosta ~450$ då de släpptes?
X800 serien är snällare, men fortfarande uppe och sniffar på 5.800 kronors klassen!
Fan va sur man blir när man ser priserna!
Argast blir man ju då man ser priset på 6800at... 8700?!? Vafan, följer det med 2 grafikkort eller?!
Var hittade du dessa priser?
db.com
http://www.datorbutiken.com/se.....d=PNY6800U
http://www.datorbutiken.com/se.....EXRADX800P
Den affär som tar 8700kr för ett vanligt Nvidia kort e ju galen.
Hittade ditt dyra kort på Komplett och de tär ju det med vattenkylning och är överklockat och så.. Därför det kostar så mycket och enligt mig så är det överdrivet.
2 Guest(s)