July 18, 2003

Sitter nu med en Samsung Syncmaster 172x 17" 12 ms och är mycket nöjd med den, då dyker far upp med en fråga om vilken skärm han ska ta via hempc till syrran.
Då finns det 4 st skärmar att välja mellan, dock så kommer jag på den smarta idén om jag betalat mellan skillnaden mellan den billigaste 17" till en 21" så får syrran min skärm och jag tar den nya 21" ws skärmen Detta skulle kosta mig 80 kr månaden och totalt 2600 kr, då skärmen kostar ny 7200 kr så låtar detta mycket bra.
DOCK så har den en stor nackdel... den har en upplösning på "1680 x 1050" :S Hur kommer detta att bli när jag försöker spela spel i 16:9 :/ ?
Är det bättre att jag köper en 21" ws skärm för mig själv för 7 k och säljer min skärm eller kommer denna att fungera bra för mig ? Spelar inte alltför mycket men självklart ibland...
http://www.desktoppipeline.com.....038;pgno=7
Vad tycker ni ?
Lite hastigt skrivet pga fika nu och flickan rycker i håret :S
November 23, 2001

Upplösningen är ju i 16:10 format och det är ett format som kommer bli vanligare, nästan alla WS skärmar till datorer har detta format. I te.x. CS-source så finns detta format med (4:3, 16:9 och 16:10). Det kommer nog att bli så i fler spel.
Vad jag vet så har alla WS laptops detta format på skärmen.
July 18, 2003

jarlen wrote: Upplösningen är ju i 16:10 format och det är ett format som kommer bli vanligare, nästan alla WS skärmar till datorer har detta format. I te.x. CS-source så finns detta format med (4:3, 16:9 och 16:10). Det kommer nog att bli så i fler spel.
Vad jag vet så har alla WS laptops detta format på skärmen.
Tackar, visste jag inte! Kollade bara i Quake 4 och där var det 4:3 och 16:9 bara...
Då tar jag denna skärm Om ingen har något att invända
1 Guest(s)