February 1, 2003

Beror helt på vad man spelar och vad man har för grafikinställningar.
men kan tänka mig att 7800 kortet är upp till dubbelt så snabbt i vissa tillämplingar men då handlar det om Höga upplösningar och mycket annat krafs som kantugjämning och osv.
Medans det i andra tillfällen endast är någon procent snabbare.
Så för att få en uppfattning om hur stor skillnaden är i det du har tänkt använda den till så e det bara att googla efter någon review och läsa där.
För går inte att ge ett generellt svar.
May 1, 2005

Jag spelar mycket FEAR, NSFMW, CSS, HL2 osv. För det mesta kör jag med 4xAA 16xAF förutom på FEAR då det är 2xAA 8xAF som gäller. Upplösningen är samma på alla spel, 1280*1024. Skulle det göra stor skillnad där tror ni? Eller ska jag skaffa mig ett ATi-kort? :p
EDIT: En jäkla massa BF2 är det också. Samma upplösning, men lite mindre AA och AF bara.
February 14, 2004

December 3, 2004

Black_light wrote: Men ditt kort ser ju också ganska överklockat ut :p Tror du det är stor skillnad på de vanliga "ur-lådan"-hastigheterna och din klockning? För annars kanske jag måste skaffa ett 7800GTX
Kör inte spel med klockat kort, bara 3dmark, oklockat fick 6800gt kanske 11kp eller nått sånt. Som sagt signen e gammal där varken poäng eller klock stämmer.
(Poängen i sign är från när jag ivrig som jag var körde 3dmark direkt efter att ha plockat ihop burken, dv.s utan inställningar eller vettiga ändringar eller drivare, dv.s installerade allt och körde testen)
Varför jag köpte 7800gt var för att punga ut 1500:- extra för 4 pipes till känns ovärt, kortet klarar alla spel på marknaden ändå.
1 Guest(s)