Gainward Geforce 4 MX-440 64 mb problem|Generella frågor|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Gainward Geforce 4 MX-440 64 mb problem
kryckan
Hi, nice to meet you!
Medlem
Forum Posts: 1
sp_UserOfflineSmall Offline
1
June 30, 2002 - 9:48 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag köpte precis ett nytt grafik kort. (Ett riktigt dåligt). Till en början fungerade kortet utmärkt men efter ett tag började alla spel att hacka. Det blev ett avbrott ungefär varje sekund. Det var väldigt störande så jag formaterade om datorn och installerade de senaste drivrutinerna men felet kvarstod. Jag provade även med att låta datorn vara avstängd en stund för att se om det var för varmt för kortet. Då fungerade det faktiskt bra en liten stund men ju längre datorn var på desto segare blev spelen. Jag kör också kortet på safe mode för att undvika fel.

Info om min dator:

Abit moderkort
1.33 Athlon Thunderbird
Gainward Geforce 4 MX-440 64 mb
Windows XP

Chassit är av ganska dålig kvalitè så det blir ganska varmt inne i datorn men jag har tagit bort väggarna så det ska bli kallare med det hjälper inte.

Jag hoppas verkligen att någon kan hjälpa mig med mitt problem för det är så störande att jag inte kan sova ordentligt.

SlowManCrap
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 165
180015
June 30, 2002 - 11:57 pm
sp_Permalink sp_Print

On 2002-06-30 23:48, kryckan wrote:
Jag köpte precis ett nytt grafik kort. (Ett riktigt dåligt). Till en början fungerade kortet utmärkt men efter ett tag började alla spel att hacka. Det blev ett avbrott ungefär varje sekund. Det var väldigt störande så jag formaterade om datorn och installerade de senaste drivrutinerna men felet kvarstod. Jag provade även med att låta datorn vara avstängd en stund för att se om det var för varmt för kortet. Då fungerade det faktiskt bra en liten stund men ju längre datorn var på desto segare blev spelen. Jag kör också kortet på safe mode för att undvika fel.

Info om min dator:

Abit moderkort
1.33 Athlon Thunderbird
Windows XP

Chassit är av ganska dålig kvalitè så det blir ganska varmt inne i datorn men jag har tagit bort väggarna så det ska bli kallare med det hjälper inte.

Jag hoppas verkligen att någon kan hjälpa mig med mitt problem för det är så störande att jag inte kan sova ordentligt.

skulle bara säga att jag hade typ samma problem med mitt, fast mitt gick sönder till slut 🙁 3 Veckor gammalt,har man ett geforce4 MX!!! då MÅSTE man bara ha garanti, annars kan man ju gråta

/e G-4 MX det sämsta kort gjorts eller fick jag bara ett dåligt exemplar???????????

[Gamepredator] Sulan
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1705
180043
July 1, 2002 - 8:41 am
sp_Permalink sp_Print

On 2002-06-30 23:48, kryckan wrote:

Info om min dator:

Abit moderkort
1.33 Athlon Thunderbird
Windows XP

Låter som överhettning om spelen blir instabila och sega.

Lukas
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1132
180045
July 1, 2002 - 8:46 am
sp_Permalink sp_Print

låter som kylflänsproblem

andy
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 234
180056
July 1, 2002 - 9:56 am
sp_Permalink sp_Print

Det är ju uppenbarligen fel på kortet ett klockrent garantibyte men för säkerhets skull kan du ju testa det på en kompis dator me.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 110
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL