June 30, 2002

Jag köpte precis ett nytt grafik kort. (Ett riktigt dåligt). Till en början fungerade kortet utmärkt men efter ett tag började alla spel att hacka. Det blev ett avbrott ungefär varje sekund. Det var väldigt störande så jag formaterade om datorn och installerade de senaste drivrutinerna men felet kvarstod. Jag provade även med att låta datorn vara avstängd en stund för att se om det var för varmt för kortet. Då fungerade det faktiskt bra en liten stund men ju längre datorn var på desto segare blev spelen. Jag kör också kortet på safe mode för att undvika fel.
Info om min dator:
Abit moderkort
1.33 Athlon Thunderbird
Gainward Geforce 4 MX-440 64 mb
Windows XP
Chassit är av ganska dålig kvalitè så det blir ganska varmt inne i datorn men jag har tagit bort väggarna så det ska bli kallare med det hjälper inte.
Jag hoppas verkligen att någon kan hjälpa mig med mitt problem för det är så störande att jag inte kan sova ordentligt.
June 18, 2002

On 2002-06-30 23:48, kryckan wrote:
Jag köpte precis ett nytt grafik kort. (Ett riktigt dåligt). Till en början fungerade kortet utmärkt men efter ett tag började alla spel att hacka. Det blev ett avbrott ungefär varje sekund. Det var väldigt störande så jag formaterade om datorn och installerade de senaste drivrutinerna men felet kvarstod. Jag provade även med att låta datorn vara avstängd en stund för att se om det var för varmt för kortet. Då fungerade det faktiskt bra en liten stund men ju längre datorn var på desto segare blev spelen. Jag kör också kortet på safe mode för att undvika fel.Info om min dator:
Abit moderkort
1.33 Athlon Thunderbird
Windows XPChassit är av ganska dålig kvalitè så det blir ganska varmt inne i datorn men jag har tagit bort väggarna så det ska bli kallare med det hjälper inte.
Jag hoppas verkligen att någon kan hjälpa mig med mitt problem för det är så störande att jag inte kan sova ordentligt.
skulle bara säga att jag hade typ samma problem med mitt, fast mitt gick sönder till slut 3 Veckor gammalt,har man ett geforce4 MX!!! då MÅSTE man bara ha garanti, annars kan man ju gråta
/e G-4 MX det sämsta kort gjorts eller fick jag bara ett dåligt exemplar???????????
May 23, 2002

On 2002-06-30 23:48, kryckan wrote:
Jag köpte precis ett nytt grafik kort. (Ett riktigt dåligt). Till en början fungerade kortet utmärkt men efter ett tag började alla spel att hacka. Det blev ett avbrott ungefär varje sekund. Det var väldigt störande så jag formaterade om datorn och installerade de senaste drivrutinerna men felet kvarstod. Jag provade även med att låta datorn vara avstängd en stund för att se om det var för varmt för kortet. Då fungerade det faktiskt bra en liten stund men ju längre datorn var på desto segare blev spelen. Jag kör också kortet på safe mode för att undvika fel.Info om min dator:
Abit moderkort
1.33 Athlon Thunderbird
Windows XPChassit är av ganska dålig kvalitè så det blir ganska varmt inne i datorn men jag har tagit bort väggarna så det ska bli kallare med det hjälper inte.
Låter som överhettning om spelen blir instabila och sega.
2 Guest(s)