December 20, 2000
Har för mig att det har en guide på
Vad ska du använda kortet till? Om det bara är spel så lär du inte märka någon skillnad alls nästan..
Eftersom GeForce2 GTS korten moddade till Quadro inte får mycket bättre prestanda i spel så kan jag inte tänka mig att GeForce2 MX skulle göra mer.. om inte mindre prestanda ökning..
Men jag har sett olika uppfattningar kring detta.. vissa säger att det inte gör ett piss för spel prestandan och vissa säger att det hjälper lite.. Har hört att det kan hjälpa när man kör FSAA.. men det är knappast något man hör med ett MX kort..
Tekniknörd som gillar att träna.
Jo det är helt sant!! 😀
Lite tuffare att veta hur mycket ens kort hade varit värt i handeln!!
December 23, 2000
hörni!
såg att det var en kille på sweclockers forum som gjorde en quadro mod av sitt gf2 gts och fick 180fps istället för 120fps i Quake3. och 2000 extra poäng i 3dmark2000.
så nog är det quadromod som gäller allt!
var försiktig bara..många som misslyckats och pajat kortet..
såg att det var en kille på sweclockers forum som gjorde en quadro mod av sitt gf2 gts och fick 180fps istället för 120fps i Quake3. och 2000 extra poäng i 3dmark2000.
OM jag ska vara ärlig så tror jag inte en sekund på det.. Vad hade han för upplösning och processor? Han måste ha en ordentlig prolle för att trycka upp 180fps i vilken Quake3 upplösning som helst!
Tror absolut inte att han har fått så bra resultat.. men jag låter mig gärna överbevisas..
December 19, 2000
Jag moddade mitt geforce 2 ultra till ett Quadro 2 pro, det blev ingen skillnad vare sig i vanliga spel eller något 3dmark, flashade även om biosen så att det blev ett Elsa Gloria 3, men haken då var att minneshastigheten sänktes till 400 MHz DDR, så när man ska bencha kan man alltid klocka upp minnena till 515 MHz DDR, en bra bit över Glorians original inställningar
Det hjälpte inte för prestandan att du flashade kortet som ett Elsa Gloria 3 kort då?
April 1, 2001
Så ja. nu har jag flyttat på dom jätte små sakerna som sitter på kortet . Men windows hittar bara kortet som ett nVidia Geforce 2 MX 100/200 kort.. Det måste väl vara för att jag inte har bytt bios ? men jag har hört att man inte ska behöva flasha biosen för att den ska hitta det som ett generic Quadro 2 MXR kort..
Jo det låter ju faktiskt så..
Nä det verkar ju faktiskt vara som jag misstänkte, att det inte ger så mycket prestanda i spel.. Men det hade varit rätt coolt att bara ha ett GeForce2 Quadro kort..
Ja eftersom kortet man har köpt kostar ca 3000 spänn och ett Quadro kostar 10000 så är det faktiskt lite skönare att sitta med ett Quadro..
Man lurar tillverkarna ännu mer än att bara klocka kortet!
Antagligen tänker dem att ingen ska komma på idéen att lödda om lite grejer på grafikkortet..
Men ack så fel de kan ha..
1 Guest(s)