February 19, 2002

Jag har ett litet problem med burken. Igår när jag hade tittat på lite film (i datorn), blev bilden mupp. Färgerna ballade totalt och jag startade om datorn. Datorn startade om så fint så fint men skärmen stod bara och blinkade på stand by-läge. Verkar som om skärmen inte får nån signal från graffekortet. Jag misstänkte naturligtvis att VGA-kablen hade lossnat eller att graffekortet hade hoppat ur sin kortplats. Men allt satt som det skulle. Vad är felet? Allt är så svart så svart!
(Siganturen stämmer inte riktigt ang. grafikkort; Jag har provisoriskt satt i ett SIS6326 istället för GF2-kortet)
February 19, 2002

Njaej, det är isåfall SIS-kortet som har gått och dött. Det var det som satt i när detta hände. GF2-kortet har jag inte kvar. Jag ska snart köpa nytt grafikkort och sålänge har jag SIS-kortet. Formulerade visst inlägget lite sumpigt.
Men jag misstänker också att grafikkortet har pajat. Ska testa med ett annat senare idag. Detta hände så sent igårkväll så jag orkade inte vidta några större åtgärder...
1 Guest(s)