July 12, 2001

Surfningen har jag fått att fungera jättebra.
Men fildelningen är värre.
Jag har fyra datorer i nätverket.
En är router. Den har bara ett nätverkskort som egentligen har ett externt IP (213.xxx...), samt ett virtuellt internt IP (192.168.0.1) via routern (Sygate Home Network). Det är inga problem att pinga åt alla håll.
Men jag kan inte komma åt de filer som delas ut på servern, de andra datorerna kommer åt respektives filer. Jag antar att detta beror på att servern egentligen har ett externt IP (dom är i samma arbetsgrupp och nätmask å allt jag kan komma på).
Samtliga datorer kör Window 9x/Me.
Hur skall jag få detta att fungera?
Tacksam för svar...
December 4, 2001

Fan va bekymmer det ska vara med nätverk då... Själv får jag inte i gång internetdelning men jag får i gång det vanliga nätverket mellan mina två datorer (som te.x filöverföring med mera).
Kan du hjälpa mig kanske med internetdelningen? Så kan jag hjälpa dej förhoppningsvis.
July 12, 2001

On 2002-04-07 14:57, Kid Rock wrote:
Fan va bekymmer det ska vara med nätverk då... Själv får jag inte i gång internetdelning men jag får i gång det vanliga nätverket mellan mina två datorer (som te.x filöverföring med mera).Kan du hjälpa mig kanske med internetdelningen? Så kan jag hjälpa dej förhoppningsvis.
Starta en ny tråd.
1 Guest(s)