Logitech Mx510 fryser till/hackar/låser sig|Generella frågor|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Logitech Mx510 fryser till/hackar/låser sig
KaLinKa
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 67
sp_UserOfflineSmall Offline
1
February 3, 2006 - 8:42 am
sp_Permalink sp_Print

Min mus fungerar perfekt överallt förutom i just half-life baserade mods som tex counter-strike. Det som händer är att när det är mycket "aktion" så fryser allting till och gubben fortsätter med det jag höll på med senast; tex gick jag vänster så går gubben till vänster till det släpper. Ungefär som när man trycker in för många knappar på tangentbordet.

Jag är ganska säker på att det har något med Logitech drivrutinerna att göra, för jag har nämligen haft detta problem förut. Fick problemet när jag gick ifrån Windows drivisarna till Logitech. Jag avinstallerade då och allting funkade igen, men denna gång så gick det inte (hade glömt av Logitech drivisarna inte funkade riktigt för mig).

Detta är så extremt irriterande, ifall det är mycket folk på servern så händer ännu oftare. Upp till var 20:e sekund. Musen fungerar perfekt i alla andra spel samt att musen fungerar på en kompis dator, så den är inte defekt/sönder.

Jag har testat:
- Senaste mouseware
- Enbart windows drivisar
- Enbart själv drivrutinen från mouseware
- Byt USB-port
- Installerat om USB-portern
- Installerat om Counter-Strike
- Installerat om Steam
- Ändrat proirity för ventrilo till hög (ett tips på ett forum)
- Rensat så jag har fått mer hårddiskutrymme

Och japp, musen lyser när detta händer samt att jag inte har några alls problem annars med datorn.

Saker som kan ha något med problemet att göra:
Har ändrat USB-hertzen från 125hz (orginal) till 500hz, men har testat och ändra tillbaka. Men funkade fortfarande inte.

Jag har stängt av diverse tjänster, men ingen tjänst som är viktig enlig blackviper samt IDG. Så borde inte vara det heller, men nämner det ändå eftersom chansen finns.

Känns som jag har testat allt, men säg gärna allt ni kommer på att det kan vara. Är lite halv-desperat. 🙂

Ps. Det är extremt många som har detta problemet, gör man en sökning i vilket stort hårdvaruforum som helst så ploppar det upp en jäkla massa trådar men inte en enda lösning. ds

Poontus
Member
Medlem
Forum Posts: 4585
1010859
February 3, 2006 - 10:42 am
sp_Permalink sp_Print

med största sannorlikhet har detta nada med musen att göra, snarare något med att datorn är dum som prioriterar musen lågt vid tung 100% CPU belastning, det där som du beskriver ahr jag stora problem med på min laptop och ibland på min stationära.

det enda tipset jag kan ge dig är att formatera 😉

KaLinKa
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 67
1011146
February 4, 2006 - 12:27 am
sp_Permalink sp_Print

Tack för tipset. Men jag löste det precis, det var grafikdrivrutinerna.

Ati catalyst 6.x ger detta problemet, installerade 5.2 och nu funkar det perfekt.

Poontus
Member
Medlem
Forum Posts: 4585
1011150
February 4, 2006 - 12:34 am
sp_Permalink sp_Print

måste vara olika anlednignar för olika personer, när jag hade det som värst så hade jag 5.x just nu har jag 6.x och det fungerar alldeles utmärkt, men bra att det löste sig i alla fall 🙂

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 258
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL