May 15, 2001
Jag är en mycket lycklig ägare av ett Ati Radeon. Som många andra tycker jag att Nvidia är ett shysst företag. Men grafiken mitt kort pressar ut är bra mycket vassare en vad min kompis GeForce 2 pumpar ut, trots att han har bättre dator! nu undrar ni säkert varför jag skriver detta...
JAG VILL HÖRA ANDRAS ÅSIKTER!!
May 15, 2001
December 20, 2000
May 15, 2001
Precis. Bilden jag får upp på min skärm (en kass sådan) har klarare färger och skarpare texturer.
denna diskussionen kan hålla i all evighet, hoppas det blir så
PS: rekomenderar senaste Beta drivrutinerna 7109. vissa har en del krux med dem. men jag har inga problem + att prestandan stiger en del i Q3! som sagt, detta är nog ganska individuellt
Jo Radeon korten har fått bra kritik för deras bildkvalité tyvärr har jag inte kunnat testa själv för att se skillnaden.. 🙁
Tekniknörd som gillar att träna.
May 15, 2001
Måste bara tipsa om detta tweak program!
Alla ägare till ett Radeon bör genast ladda ner RadeonTweaker 1.1.5. Kan ändra på precis ALLT med det inklusive överklocka o ändra timing för minnet. Finns även en massa förgjorda konfigurationer. Har provat en hel del olika tweak program inklusive Powerstrip, men måste säga att detta program är en fullträff:grin:
Finns på http://www.rage3d.com
May 15, 2001
May 10, 2001
Nja KYRO2
och sen kommer ALI/SIS med något tufft
föresten e de nån som har hört om bitboys tingest?
May 15, 2001
föresten e de nån som har hört om bitboys tingest?
Haha
Det var längesen man hörde av dem sist.. 😀
De har två gånger gått ut med specifikationer på bokstavligt talat GRYMMA grafikchip men det har aldrig ens kommit några beta kort..
Det är rätt kaxigt gjort måste jag säga..
[ Detta inlägg ändrat av Anton 2001-05-16 15:14 ]
Ja jag undrar bara om företaget finns fortfarande..
De verkade vara minst sagt optimistiska sist man hörde av dem iförsej.. 😀
May 15, 2001
2 Guest(s)