February 10, 2001
jag har hört från många källor att Voodoo 5 korten har snyggast grafik .. altså den vyn du får i skärmen ... sen kommer Radeon .. å sen Geforce .. jag har haft ett Voodoo 5 5500... visst jag var väl nöjd med det .. men mer nöjd med mitt GEforce 2 GTS ... men kanske kan komma över ett g2 Ultra för 1700 kr . godis eller vad..
May 15, 2001
OM du menar True Enviromental Bump mapping så är det bara Matrox G400 och GeForce3 korten som har stöd för det för tillfället..
Fast nu när jag tänker på det så kanske Radeon korten också har det.. Är det någon som vet om det stämmer?
Tekniknörd som gillar att träna.
Ja då var det som jag misstänkte!
Trodde nästan att du kunde svara på det Twilighter..
May 15, 2001
bara att köra nått av programmen 3dmark2000/2001 så ser man direkt skillnaden... Eller mitt tips, kör först Giants med ett kort som inte stödjer det, sen stoppa i ett (i mitt fall Radeon) o pricka för fliken enviromental bumpmapping.
Sedan kolla på Kabuton:s skin!! helt otroligt vad snyggt det är eller bergväggarna eller... eller... tror ni vet var jag vill komma:grin:
Hehe
Nä man undrar vad det blir för teknik som är nästa "stora genombrott"!
Hehe
Ja varför inte..
Roligt för alla tyskar.. De får ju inte ens sälja Quake3 i Tyskland om jag inte har helt fel..
Ja när kommer det nya Wolfenstein ut?
Det har ju ett annat namn men det är ju en uppföljare!
Ja det nya ska vara hyffsat snyggt..
Det kanske blir något för GeFOrce3 korten att bita i.. fast det är ju tveksamt..
Jo det är ju sant!
Men det verkar få kämpa en hel del med t.ex Aquanox m.fl nya spel..
1 Guest(s)