Scandisk crasha min hd, vad ska jag göra?|Generella frågor|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Scandisk crasha min hd, vad ska jag göra?
Froozy
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 7
sp_UserOfflineSmall Offline
1
November 6, 2005 - 11:08 pm
sp_Permalink sp_Print

Igår så skulle jag öppna en rarfil och märkte att den var korrupt, för att rätta till det tänkte jag att jag kunde pröva köra scandisk. För att köra de så var jag tvungen att starta om datorn o så gick scandisk igång direkt. Mitt i sökningen råkade strömmen till datorn brytas. När jag sedan stratade datorn igen syntes inte hdn i my computer och under computer management, disk management så står det att hdn har ett unknown filesystem och not initialized. Om man väljer initialize disk så händer inget. Jag har prövat en väldig massa program, men inget har lyckats återskapa partition tabellen eller nån av filerna, förutom EasyRecovery Professional, som har lyckats återskapa en massa filer till en annan disk, men ingen av de filerna fungerar. Jag har prövat dess program:
EasyRecovery Professional
R-Studio NTFS
PTDD Partition Table Doctor 3.0
Stellar Phoenix NTFS
Restorer2000
I EasyRecovery Professional så har jag kontrollerat o sett att de är inget hårdvarufel på disken.

Jag har en massa bilder på den disken som jag gärna vill spara. Vet att det finns företag som kan fixa sånt här, men dom verkar ju vara svindyra de flesta. Skulle kunna tänka mig o lägga ut 1-2k för o få datan tillbaka.

Är det någon som har nån aning om vad det här felet kan bero på? och hur man kan åtgärda det utan att bli ruinerad? (Stämma MS? ;P hehe)

Ihmrat
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 164
974030
November 7, 2005 - 12:35 am
sp_Permalink sp_Print

Ring MS, kolla eniro...

Rekomenderar annars Recover My Files som räddat mig ur en dylik situation, dock med ett flashminne med bilder av minst sagt högt sentimentalt värde...

Jalle64
Member
Medlem
Forum Posts: 6913
974125
November 7, 2005 - 11:45 am
sp_Permalink sp_Print

Taskigt läge cry
Men du bör nog stämma vattenfall eller den energileverantör som ni har, såvida det inte var någon annan klåfingrig i huset, för det var inte scandisk:s fel iaf 😛

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 37
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL