March 25, 2002

Igår så skulle jag öppna en rarfil och märkte att den var korrupt, för att rätta till det tänkte jag att jag kunde pröva köra scandisk. För att köra de så var jag tvungen att starta om datorn o så gick scandisk igång direkt. Mitt i sökningen råkade strömmen till datorn brytas. När jag sedan stratade datorn igen syntes inte hdn i my computer och under computer management, disk management så står det att hdn har ett unknown filesystem och not initialized. Om man väljer initialize disk så händer inget. Jag har prövat en väldig massa program, men inget har lyckats återskapa partition tabellen eller nån av filerna, förutom EasyRecovery Professional, som har lyckats återskapa en massa filer till en annan disk, men ingen av de filerna fungerar. Jag har prövat dess program:
EasyRecovery Professional
R-Studio NTFS
PTDD Partition Table Doctor 3.0
Stellar Phoenix NTFS
Restorer2000
I EasyRecovery Professional så har jag kontrollerat o sett att de är inget hårdvarufel på disken.
Jag har en massa bilder på den disken som jag gärna vill spara. Vet att det finns företag som kan fixa sånt här, men dom verkar ju vara svindyra de flesta. Skulle kunna tänka mig o lägga ut 1-2k för o få datan tillbaka.
Är det någon som har nån aning om vad det här felet kan bero på? och hur man kan åtgärda det utan att bli ruinerad? (Stämma MS? ;P hehe)