April 2, 2001
Det är ju ganska så många kablar som ska kopplas in/ut... Men någonsorts "DIN"-kontakt á la tryckluftspipeline...
Hummm, det där gick nog itne att förstå...
Men en rund tjock kabel, där varje enskild kabel har sin specifika plats, det borde fungera. Eller att du köper en massa banankontakter i olika färger...
April 8, 2001
jag vill ha bättre luft tillförsel till processorfläkten utan att behöva byta ut lådan. Som nätdelen sitter nu så är det 1.5-2 cm mellan fläkten och nätdel så luften som ska blåsas mot processorn blir förvärmd av nätdelen vilket resulterar i 51 graders processortemperatur med Taisol CGK742092, Artic Silver, shim, 2st 80mm fläktar och en titan utblåsare i bak detta med en rumstemp på 20,1 grad.
April 8, 2001
Ja det kanske inte är så snabbt men utformningen på min databänk i kombination med mitt rum gör att om jag ska ha nätdelen utanför lådan måste jag ha 1.5 meters förlängningar vilket inte heller är så kul eller också snabbkopplingar då behöver bara 3 decimeter kabel.
Jag har precis plats att knuffa in lådan i sitt fack så utan snabbkopplingar måste jag knuffa in lådan och dra ut kablarna över lådan och sedan in igen i facket brevid lådan. Förstår du nu?
December 19, 2000
2001-05-24 01:46, skrev jokkling:
Men varför ha kopplingar? Om du ska ha agget utanför igång e det väll förbannat dumt att koppla ur det!! det måste väll vara bättre att du hugger tag i lödkolven och löder det längre kablar utan kopplingar över huvud taget!! ?!?!?!
Jepp..den idén tror jag osså på....förläng dem befintliga kaplarna genom att t.e.x klipa av å löda ditt en extra bit....en del pill jobb kanske ..men då slipper du kontakter..för jag tror knappt att det finns någon sån typ av kontakt som funkar tillfredställande. Ju mindre kontakter å avbrott det finns dessto lättar e det för strömmen at ta sig fram.
1 Guest(s)