December 29, 2001

Hej!
Jag har ett störigt problem. Det är nämligen så att jag laddade ner en "downloader" från Kazaa. Filen hette något som "myth downloader".
Nu varje gång jag startar datorn så skapas en mapp som heter "sys 32" i "temp" mappen. Och efter ett tag fylls den med hundratals filer som tar upp all min lediga plats på C hårdisken.
Jag kan inte radera "sys 32" men filerna därinne går att radera men då kommer det fram minst lika många.
De har alla samma ikon. Som en media fil i Windows XP och alla har ändelsen .exe eller .scr.
Om jag kastar filerna tillräckligt många gånger så kan jag ta bort sys32 mappen. Men jag vill gärna slippa kasta dem 1000 ggr varje gång jag startar datorn.
Även om internet inte är på så kommer den ändå fram. Jag vill helst slippa installera om windows för att bli av med detta problem. SNÄLLA kan någon hjälpa mig.
1000 tack på förhand
December 29, 2001

Tack för ditt svar men Adawere hjälpte inte. Men nu vet jag lite mer om mitt problem.
Det kommer fram fler filer varje gång något i windows uppdateras.
Det kommer fram sammanlagt ca 4000 filer eller fler.
De har alla samma namn varje gång, alltså 4000 olika namn.
Det är namn på spel, program och musik låtar.
Alla har filändelsen .exe eller .scr och windows xps media ikon.
De dyker upp i alfabetisk ordning från § - Z två gånger.
1000 filer tar ca 500 mb.
Det tar ca en halvtimme att slänga allt varje gång windows startas.
Måste jag söka i registret för att ta bort detta eller måste jag formatera och installera om Windows?
Har ingen haft detta tidigare!?!
Snälla, snälla, snälla hjälp mig någon.
Funkar det inte med att installera om windows så kommer jag slänga ut plåtburken genom fönstret.
December 29, 2001

Tack och åter tack!!!
Tack för att du skrev inlägget. Du påminde mig att kolla vilka program som startar tillsammans med windows.
Jag kollade med msconfig och det var något som hette "System-Service".
Jag kryssade av det och sedan öppnade jag "regedit" och sökte efter "System-Service". Jag hittade det där och då stod det vilken fil det ledde till.
Den heter "Explorer.scr" och ligger i windows mappen. Jag tog bort filen och den hade samma ikon som alla de andra jag slängt.
Miljontals tack.
Om någon får samma problem kan de nu hitta lösningen här.
Tack så mycket.
April 20, 2001

Skulle tro att du har samma problem som de beskriver på IDG's sida. Läs texten noga så ska du se att det stämmer in på dig.
December 29, 2001

Ja, det stämmer men det e ju lätt att få bort den också. I två dagar varjag skitförbanad för att jag inte kunde använda datorn normalt. Men sedan frågade "Hogan" om jag kollat vad som sätter igång processen, och då kom jag på att kolla vilka program som startas med windows. Sedan var det lätt fixat.
Tack Hogan.
December 29, 2001

December 29, 2001

August 15, 2001

Gäller att tänka lite logiskt ibland..
http://www.kazaalite.com/
1 Guest(s)