February 13, 2002

Death On Wings wrote: [quote=Dinos]Nej för fasen, 3700+ piskar din P4 med hästlängder. Något måste ha gått snett!
Inte i sådana aplikationer men i spel är det oftast så.
Nej men 30 minuter är ovanligt mycket, tar ca 5 min för mig med en 3200+. Hur är det med hårddiskarna du har? Packar du på samma så bli det slött.

December 31, 2001

Gangster wrote: [quote=Death On Wings][quote=Dinos]Nej för fasen, 3700+ piskar din P4 med hästlängder. Något måste ha gått snett!
Inte i sådana aplikationer men i spel är det oftast så.
Nej men 30 minuter är ovanligt mycket, tar ca 5 min för mig med en 3200+. Hur är det med hårddiskarna du har? Packar du på samma så bli det slött.
Ja 30 min är den bra bit för slött.
Jag testade just med min dator som jag har i sign och det tog 3min 20 sec att packa upp 4.6gb.
December 20, 2003

va kan ha gått fel då? har ju laggt inn alla senaste drivarna å allt.
sata diskarna står i rätt läge. iaf i windows. transfermode serial ata
har aldrig strulat så länge jag kört intel.. men just nu när man bytt till amd så börjar problemen...
ge mig lite tips på vad man kan göra för att få fart på skiten.
September 1, 2002

Kanske någon drivrutin som jiddrar, men vilken det skulle vara vet jag inte.
Kan ju vara så att du packade upp till en annan hårddisk förra gången, och denna gång till samma som du packar upp i från. Går nämnligen snabbare från disk till disk än till / från samma disk.
December 20, 2003

jo det förstår jag. men frågan är vad?
måste vara nån inställning med hårddiskarna. för ram minnena, cpun å grafikkortet visar bra prestanda i sisoft sandra. men när man ska testa hårddiskarna så typ låser sig programet..
är det nå fel på nforce4 drivrutinerna? har iofs prövat med både den nya och msi's senaste på deras sida.
om man kollar hårddiskarna i enhetshanteraren så står dom på: transfer mode seriel ata generation 1 å det stämmer ju.. blir bara förvirrad av det här. kan det vara så att moderkortet är pajj eller vad? alla saker som sitter i är ju nya förutom hårddiskarna men dom funka ju när jag hade dom i p4:an..
2 Guest(s)