November 29, 2004

Tänkte nu när man har lite pengar och mitt grafikkort har dött att köpa två stycken 6600gt kort i SLI och samtidigt har jag haft planer en längre tid att köpa ett vattenkylningskit för cpu, vga och nb från komplett, men nu är frågan:
Kan man och får man plats med två vattenblock till grafikkorten utan att det tar i och skadar varandra om de sitter på ett ASUS A8N-SLi Deluxe moderkort? Någon som har det och kan säga om det funkar eller inte?
November 29, 2004

Json_81 wrote: Kännder du att du absolut vill köra sli?
Annars är det bättre att köpa ett 7800GT eller liknande och slippa mecka med sli.
men då är frågan om man får ut mer prestanda ur ett 7800GT eller två stycken 6600GT kort för prissumman ligger ungefär på samma.
Det dröjer dock ett tag till innan köpet kommer göras men lika bra att bestämma sig nu.
October 9, 2004

ska du satsa på SLI så skulle jag säga att 2st 6800GS kommer att ge dig mest prestanda för pengarna, korten kostar 1930kr styck som billigast, och 2 såna kort i SLI hänger på gtx 512mb i dom flesta testerna och kostar bara en bit under 4000kr, 6600gt i SLI i dock helt meningslöst, då ska du isf köpa 2 st 6800gs eller ett 7800gt istället
1 Guest(s)