January 22, 2004

Angående 4 och 8 ms är det svårt att ge ett rakt svar då det inte finns. Skärmtillverkarna mäter på olika sätt och siffran dom anger är den snabbast möjliga de kan uppnå. Detta är alltså inget snitt och kan variera väldigt mycket från skärm till skärm. Har du däremot en 8ms skärm som håller ett bra snitt i verkligheten så märker man inga eftersläpningar eller liknande. Det var en av anledningarna till att jag tog Hyndaien, den håller va den lovar.
Tittade ju också på Samsungs 19" med 4ms, vet inte hur det var med sanningsenligheten med responstiden på denna, men på flera ställen har jag läst att det inte var toppkvalite på bild och färger.
Man ska alltså inte stirra sig blind på responstid utan även titta på bildkvalite, ljusstyrka och kontrast. I och med att TFT skärmar nästan uteslutande kör i 60Hz med DVI i 1280x1024 så når man ändå gränsen för hur snabbt bilden kan uppdateras tid på högre respons än 4ms.
December 1, 2005

Redfaction wrote: Tror fan du inte märker skillnad på en 8ms och en 4ms, eller du kanske inte gör annat än att spelar skitspelet cs hela dagarna.
Ändra ton eller sluta skriv? Jag förstår varför du har en "Varnad gnällspik". Jag gör nog mer än dig på dagarna i alla fall.
IXu: Vad är det för responstid på den? Adress?
vector: Vilken Hundai har du? Adress?
/MVH
October 9, 2004

http://www.jmedata.se är adressen och den har 8ms i responstid går tyvärr inte att länka direkt till den dock, är någo konstigt med deras sida, men sök på modellnamnet
2 Guest(s)