April 9, 2001
Efter några shootouts jag har läste mellan olika GF3 kort så är iaf hastigheten identiskt (+- några fps i vissa spel).
Drivrutiner behöver du inte bry dig om heller, eftersom man helst kör detonator (de är nyare).
Sen är det bara extra tingeltangel som skiljer, dvs ASUS har tv-in, Leadtek har DVI-ut.
Har dock sett att spec'arna för tv-ut skiljer sig (maxupplösning etc) så detta kan kanske vara ett av dom avgörande faktorerna + priset då givetvis!!
Ja om du vill ha det billigaste så är det nog för tillfället Point Of Views GeForce3 kort som går för ca 4200spänn på Datorbutiken.com!
Det är väldigt billigt men nog ändå ett helt okej kort!
Tekniknörd som gillar att träna.
December 20, 2000
Eller kanske Absolute MM, GeForce 3 AGP TV-ut 64MB för 3822.50:- hos specitek.se?
Jäkligt shysst pris!
Var det verkligen inkl moms?!
April 18, 2001
buzz!
Nej, någon märkbar skillnad blir det inte.
Kanske finns möjligheten att överklocka aningen mer på t.ex Asus och
Hercules-korten.
Men jag tycker inte det är värt det, inte med dagens prisskillnader iallafall.
Fast det kanske är lite psykologiskt också. Har man ett dyrare märkeskort så vill man ju gärna tro att just det kortet är bäst.
//Larsson
Ja det stämmer med 3.8ns minnena..
Men jag tror att nästan alla uteslutande använder sig av 3.8ns minnen på GeForce3 korten.. men det kan vara värt att kolla upp innan man köper!
Asus V8200 Deluxe är dyrare eftersom det har allting du kan få på ett grafikkort typ när det gäller extra tillbehör!
Vet inte hur Pure kortet ligger i pris..
Nä jag kan defenitivt inte tänka mig att några ger ut kort med minnen slöare än 4ns..
De flesta kommer nog som sagt var ligga på 3.8ns!
3.8ns= 526Mhz DDR..
Det är lite mer än orginal klocken på 460Mhz..
1 Guest(s)