August 15, 2001

Grafikkortet är ett ATI Gecube 9600 Pro. Jag bytte nyligen moderkort, och installerade WinXp på datorn, och som titeln säger, så installerar WinXp automatiskt in en sorts standarddrivrutin för hela 9600-serien. Bild och grafik blir det, ja, men Tv-ut fungerar förstårs inte tack vare det.
Jag prövar att ta bort enheten i enhetshanteraren, men när jag väl har startat om Windows så har WinXp redan hunnit installera standarddrivrutinerna utan att fråga mig. Det går inte heller att "skriva över" med dom rätta och nyaste, jag tankade hem från Gecubes hemsida.
Hur går jag till väga för att radera dom gamla standarddrivrutinerna? I Win2k hade jag inte detta problem, fast samtidigt känner jag inte för att nedgradera mig heller, då WinXp fungerar förhållandevis bra nu.
October 31, 2004

April 13, 2004

Du måste ha .net 1.1 installerat på din burk, den får man genom windows update, detta för att du skall kunna installera Catalyst med deras "nya" inställningscenter CCC
Men ärligt talat, skriv ned exakt hur du har gått tillväga när du installerar graffedrivisar, snälla?! För det skall inte behöva vara så svårt
1 Guest(s)