April 17, 2005

Firefox 2.0 har nyligen kommit ut i en ny officiell betaversion och FF2.0 väntas få fajtas med näbbar och klor med Microsofts Internet Explorer 7 som kommer lanseras i sin slutgiltiga version runt årsskiftet. Nu har Mozilla tagit till ett nytt knep i jakten på flera användare, man har nämligen lanserat en kampanj som går under namnet World Firefox Day. Kampanjen startades den 15 juli, samma dag som Mozilla Foundation skapades, och går ut på att man som användare av Firefox ska få med sig en kompis att ladda ner webbläsaren Firefox. Hittar man en vän som inte tidigare använt Firefox och denne laddar ner webbläsaren innan den 15 september kommer både du och din väns namn bli inlagda i Firefox 2.
Exakt hur och var namnen kommer förevigas är ännu oklart, men det känns inte som att Mozilla direkt tar ut några överpriser för detta. Mer information om kampanjen och registrering för densamma finns på WorldFirefoxDay.com.
April 27, 2004

Nevil wrote: varför använda nåt annat än IE i Windows?.. alla funktioner man behöver (läs jag) finns i IE...
Och for de som inte anvander Windows (Ubuntu i mitt fall)...
Anvander bade Firefox och Thunderbird.
Opera kanns alltfor 'portat' under Linux. Ser ut som Windows-versionen (lite Google Earth/Google Picasa over granssnittet) av nagon anledning...

March 14, 2001

Mean Machine wrote: How fun, läste "Ladda ner firefox och bli vän med en del av 2.0"... Lät lite perverst.
Enda jag inte riktigt gillar med 2.0 är att den har inbyggd stavningskontroll (går säkert att stänga av), och eftersom jag kör med engelska versionen stavar jag fel på alla ord.
Jag har inte provat de nyare versionerna med jag hoppas att man kan köra med flera "ordlistor", exempel svensk ordlista i engelska Firefox?

August 16, 2003

IE (6) skulle passa bra för linux, för att Windows + IE är en skit kass kombination, man får datorn full med skit, det har jag dock inget emot då jag ofta får pengar för att jag hjälper släktingar att tabort all skit som man får när man använder skitläsaren, att man bara orkar använda en läsare som IE6 utan tabs :S man som person är säkert väldigt "enkel" och har svårt för att multitaska, att kolla NH måste ju vara jobbigt med IE6, med FF trycker jag upp allt som jag vill läsa mer om, komentera, forum osv. så jag har 5-20 NH tabs sen när man ska komentera så eftersom man har öppnat i en ny tab så kan man inte heller "råka" komma åt bakåt och så försvinner all text vilket är mycket jobbigt när mycket är skrivet.
Mean Machine, ordlistor går att lägga till, mycket enkelt faktiskt, nu vet jag inte om det är likadant på ff2a3/ff2b1 som i ff3a1 men är bara att högerklicka i ett fält som spell checkas, trycka Languages, Add dictionaries så står det hur du ska göra. det står att du ska gå in på den här sidan och ladda ner den/dom ordböckerna som du vill ha http://www.mozilla.com/thunder.....aries.html

April 23, 2003

Bjornstrom wrote: Kasst användargränsnitt, saknar användbara extensions, saknar en del funktioner, börjar gå lite mot bloatware-hållet också (inbygd mailklient som borde vara separat).
Använder man sig inte av t.ex. mailklienten stör den dig inte heller. Kasst användargränssnitt? Gillar det mycket bättre än Firefoxs - man kan ju faktiskt förändra det från default... Tycker dessutom inga viktiga funktioner saknas längre, adblocking finns ju sedan version nio och där med även bittorrent stöd.
December 17, 2005

Sardaukar wrote: [quote=Bjornstrom]Och vad finns det för skäl att använda Firefox när det finns Opera ?
För att Opera är för bluffigt.
Utveckla gärna..
POE wrote: [quote=Bjornstrom]Kasst användargränsnitt, saknar användbara extensions, saknar en del funktioner, börjar gå lite mot bloatware-hållet också (inbygd mailklient som borde vara separat).
Använder man sig inte av t.ex. mailklienten stör den dig inte heller. Kasst användargränssnitt? Gillar det mycket bättre än Firefoxs - man kan ju faktiskt förändra det från default... Tycker dessutom inga viktiga funktioner saknas längre, adblocking finns ju sedan version nio och där med även bittorrent stöd.
Du har citerat nXsty inte mig. Bara så du vet ;P
December 5, 2001

Bjornstrom wrote: [quote=Sardaukar][quote=Bjornstrom]Och vad finns det för skäl att använda Firefox när det finns Opera ?
För att Opera är för bluffigt.
Utveckla gärna..
FF är mer stilrent. Finns mycket plugins till FF också, vet inte hur mycket sånt det finns till Opera.
Sen tycker jag bättre om Thunderbird än Operas inbyggda mailklient, så jag är inkörd med Mozillas program.
2 Guest(s)