Ladda ner Firefox med en vän och bli del av FF2.0|Arkiverade nyheter|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Ladda ner Firefox med en vän och bli del av FF2.0
Nyhet
Member
Medlem
Forum Posts: 10607
sp_UserOfflineSmall Offline
1
July 17, 2006 - 6:55 am
sp_Permalink sp_Print

Firefox 2.0 har nyligen kommit ut i en ny officiell betaversion och FF2.0 väntas få fajtas med näbbar och klor med Microsofts Internet Explorer 7 som kommer lanseras i sin slutgiltiga version runt årsskiftet. Nu har Mozilla tagit till ett nytt knep i jakten på flera användare, man har nämligen lanserat en kampanj som går under namnet World Firefox Day. Kampanjen startades den 15 juli, samma dag som Mozilla Foundation skapades, och går ut på att man som användare av Firefox ska få med sig en kompis att ladda ner webbläsaren Firefox. Hittar man en vän som inte tidigare använt Firefox och denne laddar ner webbläsaren innan den 15 september kommer både du och din väns namn bli inlagda i Firefox 2.

Exakt hur och var namnen kommer förevigas är ännu oklart, men det känns inte som att Mozilla direkt tar ut några överpriser för detta. Mer information om kampanjen och registrering för densamma finns på WorldFirefoxDay.com.

Poontus
Member
Medlem
Forum Posts: 4585
1059826
July 17, 2006 - 9:22 am
sp_Permalink sp_Print

coolt! jag vet en kompis som inte har Firefox än 😀 (mycket för att han sitter på en 400MHz dator :E)

EliXyR
Member
Medlem
Forum Posts: 2588
1059872
July 17, 2006 - 12:20 pm
sp_Permalink sp_Print

firefox? eldräv? lol

Poontus
Member
Medlem
1059911
July 17, 2006 - 1:42 pm
sp_Permalink sp_Print

EliXyR wrote: firefox? eldräv? lol

varför får jag känslan av att du har sovit under en sten?

POE
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1136
1059965
July 17, 2006 - 4:12 pm
sp_Permalink sp_Print

Poontus wrote: coolt! jag vet en kompis som inte har Firefox än 😀 (mycket för att han sitter på en 400MHz dator :E)

Han kanske helt enkelt inte vill använda sig av browsern? 😛
(opera ftw :bgrin:)

Bjornstrom
Member
Medlem
Forum Posts: 3485
1059987
July 17, 2006 - 5:07 pm
sp_Permalink sp_Print

Och vad finns det för skäl att använda Firefox när det finns Opera ?

Snorch
Member
Medlem
Forum Posts: 8881
1059988
July 17, 2006 - 5:08 pm
sp_Permalink sp_Print

Av vilken anledning vill man få sitt namn inskrivet i Firefox?

Nevil
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 662
1060000
July 17, 2006 - 5:34 pm
sp_Permalink sp_Print

varför använda nåt annat än IE i Windows?.. alla funktioner man behöver (läs jag) finns i IE...

nXsty
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1926
1060016
July 17, 2006 - 5:51 pm
sp_Permalink sp_Print

Bjornstrom wrote: Och vad finns det för skäl att använda Firefox när det finns Opera ?

Kasst användargränsnitt, saknar användbara extensions, saknar en del funktioner, börjar gå lite mot bloatware-hållet också (inbygd mailklient som borde vara separat).

evil_elman
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 57
1060018
July 17, 2006 - 5:53 pm
sp_Permalink sp_Print

Nevil wrote: varför använda nåt annat än IE i Windows?.. alla funktioner man behöver (läs jag) finns i IE...

Och for de som inte anvander Windows (Ubuntu i mitt fall)...

Anvander bade Firefox och Thunderbird.

Opera kanns alltfor 'portat' under Linux. Ser ut som Windows-versionen (lite Google Earth/Google Picasa over granssnittet) av nagon anledning...

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
1060095
July 17, 2006 - 8:46 pm
sp_Permalink sp_Print

How fun, läste "Ladda ner firefox och bli vän med en del av 2.0"... Lät lite perverst.

Enda jag inte riktigt gillar med 2.0 är att den har inbyggd stavningskontroll (går säkert att stänga av), och eftersom jag kör med engelska versionen stavar jag fel på alla ord. 😉

Snorch
Member
Medlem
Forum Posts: 8881
1060098
July 17, 2006 - 8:51 pm
sp_Permalink sp_Print

Mean Machine wrote: How fun, läste "Ladda ner firefox och bli vän med en del av 2.0"... Lät lite perverst.

Enda jag inte riktigt gillar med 2.0 är att den har inbyggd stavningskontroll (går säkert att stänga av), och eftersom jag kör med engelska versionen stavar jag fel på alla ord. 😉

Jag har inte provat de nyare versionerna med jag hoppas att man kan köra med flera "ordlistor", exempel svensk ordlista i engelska Firefox?

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
1060158
July 17, 2006 - 10:39 pm
sp_Permalink sp_Print

Ska genast kolla upp det.
EDIT: La till visning för svenska websidor, verkade inte hjälpa... Kollade inte direkt noga heller, förvånar mig inte om det finns nånting som fixar biffen.

Poontus
Member
Medlem
1060212
July 18, 2006 - 7:18 am
sp_Permalink sp_Print

IE (6) skulle passa bra för linux, för att Windows + IE är en skit kass kombination, man får datorn full med skit, det har jag dock inget emot då jag ofta får pengar för att jag hjälper släktingar att tabort all skit som man får när man använder skitläsaren, att man bara orkar använda en läsare som IE6 utan tabs :S man som person är säkert väldigt "enkel" och har svårt för att multitaska, att kolla NH måste ju vara jobbigt med IE6, med FF trycker jag upp allt som jag vill läsa mer om, komentera, forum osv. så jag har 5-20 NH tabs 🙂 sen när man ska komentera så eftersom man har öppnat i en ny tab så kan man inte heller "råka" komma åt bakåt och så försvinner all text vilket är mycket jobbigt när mycket är skrivet.

Mean Machine, ordlistor går att lägga till, mycket enkelt faktiskt, nu vet jag inte om det är likadant på ff2a3/ff2b1 som i ff3a1 men är bara att högerklicka i ett fält som spell checkas, trycka Languages, Add dictionaries så står det hur du ska göra. det står att du ska gå in på den här sidan och ladda ner den/dom ordböckerna som du vill ha http://www.mozilla.com/thunder.....aries.html

Sardaukar
Member
Medlem
Forum Posts: 4818
1060272
July 18, 2006 - 10:50 am
sp_Permalink sp_Print

Bjornstrom wrote: Och vad finns det för skäl att använda Firefox när det finns Opera ?

För att Opera är för bluffigt.

POE
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1136
1061864
July 23, 2006 - 12:20 pm
sp_Permalink sp_Print

Bjornstrom wrote: Kasst användargränsnitt, saknar användbara extensions, saknar en del funktioner, börjar gå lite mot bloatware-hållet också (inbygd mailklient som borde vara separat).

Använder man sig inte av t.ex. mailklienten stör den dig inte heller. Kasst användargränssnitt? Gillar det mycket bättre än Firefoxs - man kan ju faktiskt förändra det från default... 🙂 Tycker dessutom inga viktiga funktioner saknas längre, adblocking finns ju sedan version nio och där med även bittorrent stöd.

Bjornstrom
Member
Medlem
Forum Posts: 3485
1061867
July 23, 2006 - 12:27 pm
sp_Permalink sp_Print

Sardaukar wrote: [quote=Bjornstrom]Och vad finns det för skäl att använda Firefox när det finns Opera ?

Utveckla gärna..

POE wrote: [quote=Bjornstrom]Kasst användargränsnitt, saknar användbara extensions, saknar en del funktioner, börjar gå lite mot bloatware-hållet också (inbygd mailklient som borde vara separat).

Använder man sig inte av t.ex. mailklienten stör den dig inte heller. Kasst användargränssnitt? Gillar det mycket bättre än Firefoxs - man kan ju faktiskt förändra det från default... 🙂 Tycker dessutom inga viktiga funktioner saknas längre, adblocking finns ju sedan version nio och där med även bittorrent stöd.

Du har citerat nXsty inte mig. Bara så du vet ;P

Sardaukar
Member
Medlem
Forum Posts: 4818
1062034
July 23, 2006 - 6:57 pm
sp_Permalink sp_Print

Bjornstrom wrote: [quote=Sardaukar][quote=Bjornstrom]Och vad finns det för skäl att använda Firefox när det finns Opera ?

Utveckla gärna..

FF är mer stilrent. Finns mycket plugins till FF också, vet inte hur mycket sånt det finns till Opera.

Sen tycker jag bättre om Thunderbird än Operas inbyggda mailklient, så jag är inkörd med Mozillas program.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 291
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL