April 17, 2005

Vi har tidigare rapporterat om hur Panasonic meddelat att deras, och världens, största PlasmaTV på 103-tum skulle börja säljas och inte bara vara ett effektivt marknadsföringstrick. Hittills har vi väntat på allt från slutgiltigt namn till exakt lanseringsdatum och pris. Nu har Panasonic gett svar på de flesta frågor och som väntat är priset på denna best något utöver det vanliga. För en 103" Plasma-TV får man betala runt 51 000 USD när TVn först dyker upp i september månad. Med dagens dollarkurs skulle det ge ett pris på drygt 360 000 kronor, men hemelektronik är alltid mycket dyrare i Sverige och en faktor av 10 brukar bättre representera priserna i Sverige. Med andra ord skulle Panasonics monsterTV gå lös på runt en halv miljon kronor i svenska butiker.
Det lär inte vara någon som helst risk att Panasonic TH-103PZ600 dyker upp i svenska butiker inom någon snar framtid, om någonsin, men även om så skulle vara fallet är vi skeptiska till att man hittat särskilt många kunder. Som vanligt kostar det helt enkelt att ligga på topp.
[Image Can Not Be Found]
November 24, 2004

January 19, 2003

Tyckte det nästan lät prisvärt då LG har nån 71" plasma som går lös på runt 500k
P_E_R: Vilken sida syftar du på? Engadget skriver 51k?
Imlal: Det har du faktiskt rätt i, betydligt bättre "krona/tum" värde
Tekniknörd som gillar att träna.

August 16, 2003

Bjornstrom wrote: Usch vilket sjukt pris :E undra hur många sånna dom kommer sälja.. Skulle iofs vara rätt kul att se listor på folk som köpt sånna och sen sticka och råna dom
haha, mjo, stjäl TV'n för dom, den väger ju x00KG, men du kanske tänkte att dom hade guld/silver och datorer i 50'000kr klassen liggandes lite varstanns? eller gårrunt med 20000kr i plånboken?
October 15, 2001

Anton K wrote: P_E_R: Vilken sida syftar du på? Engadget skriver 51k?
På Engadget så har de en update lite nedanför nyheten där det står att de fått reda på när och hur mycket "TV'n" kommer att kosta i USA.
October 15, 2001

Poontus wrote: [quote=Bjornstrom]Usch vilket sjukt pris :E undra hur många sånna dom kommer sälja.. Skulle iofs vara rätt kul att se listor på folk som köpt sånna och sen sticka och råna dom
haha, mjo, stjäl TV'n för dom, den väger ju x00KG
Det jag vill veta är hur fasen man får in TV'n i ett hus från första början. =) Jag byggde en egen projektorduk fastspänd i en träram som är strax över 100", och den fick man sätta ihop innomhus. Och det funkar inte direkt med att göra när det gäller en Plasma =)
Skulle va kul att se en tjuv försöka få ut den ur huset =)
December 17, 2005

P_E_R wrote: [quote=Poontus][quote=Bjornstrom]Usch vilket sjukt pris :E undra hur många sånna dom kommer sälja.. Skulle iofs vara rätt kul att se listor på folk som köpt sånna och sen sticka och råna dom
haha, mjo, stjäl TV'n för dom, den väger ju x00KG
Det jag vill veta är hur fasen man får in TV'n i ett hus från första början. =) Jag byggde en egen projektorduk fastspänd i en träram som är strax över 100", och den fick man sätta ihop innomhus. Och det funkar inte direkt med att göra när det gäller en Plasma =)
Skulle va kul att se en tjuv försöka få ut den ur huset =)
haha jag tänkte inte så långt ;P
Men om man köper en sån tv, så har man nog lite annat smått och gott.. Som möjligtvis är mindre som går att norpas.
1 Guest(s)