Virtuell politiker på moderaternas hemsida|Arkiverade nyheter|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Virtuell politiker på moderaternas hemsida
Gustav_4
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 126
sp_UserOfflineSmall Offline
1
April 16, 2002 - 1:52 pm
sp_Permalink sp_Print

Som ännu ett steg i moderaternas strävan att öka sina opinionssiffror inför höstens val, lanserar de nu en virtuell politiker som finns tillgänglig på deras hemsida.
Emma, som politikern kallas, får frågor via ett script på sidan, och en liten animation spelas sedan upp när hon svarar.
På prov ställde undertecknad tre frågor för att testa tjänstens kapacitet.
Den första frågan av "vem är partiledare för moderaterna?". På den svarades mycket riktigt Bo Lundgren.
Men om jag formulerade om frågan till "vem leder moderaterna?", så kom ett felmeddelande om att Emma tyvärr inte visste svaret på frågan.
Den sista frågan löd "Vad tycker du om kärnkraftsavvecklingen?", och inte heller den kunde besvaras.
Nils Löwenspets, webbutvecklare hos moderaterna, säger till IDG att man vill kunna nå unga, och att kunna göra det dygnet runt.
Om Emmas AI tränas upp en smula, kanske hon kan bli ett spännande steg i utvecklingen när de politiska partierna börjar hitta sin väg ut till Internet.
Om fler partier följer Moderaternas exempel återstår att se.

Besök Emma här.

Källa: IDG.se.

Eneroth
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 180
163526
April 16, 2002 - 6:16 pm
sp_Permalink sp_Print

Fint svar man fick.

Vad tycker du om kärnkraft
EU betyder mycket för att säkra och utveckla det fredliga samarbetet och välståndet i Europa.

Det är viktigt att Sverige är med och driver på det europeiska samarbetet och att unionen så snabbt som möjligt utvidgas till att också omfatta de nya demokratierna i Östeuropa.

Lepus95
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 3
163682
April 17, 2002 - 11:22 am
sp_Permalink sp_Print

Jag frågade om hon ville *censur* då blev hon arg, sen frågade jag om hon var naken, då svarade hon att hon med ett långt utlägg om att hon var kapitalist. Sedan frågade jag om hon var kåt, då stängde hon av mig, nu får jag inte prata med henne längre ;(

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 289
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL