Xbox 360 bakåtkompatibel med 200 speltitlar|Arkiverade nyheter|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Xbox 360 bakåtkompatibel med 200 speltitlar
Nyhet
Member
Medlem
Forum Posts: 10607
Member Since:
April 17, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
1
November 14, 2005 - 9:52 am
sp_Permalink sp_Print

Xbox 360 är nu bara någon vecka från sin officiella lansering i USA och Microsoft börjar nu knyta ihop säcken kring deras konsols features och egenskaper. Det senaste man talat om är konsolens bakåtkompabilitet som vi vetat skulle finnas där, bara inte hur bred den skulle vara. Nu har Microsoft i en Q&A meddelat att man kommer stödja över 200 titlar vid lanseringen av konsolen och att flera förmodligen kommer läggas till i framtiden. Man har en lista uppe på xbox.com som ska vara frekvent uppdaterad med Xbox-spel som även går att spela på Xbox 360. Som väntat krävs det dock en hårddisk för att njuta av full bakåtkompabilitet, men med tanke på de fördelar spelen kommer få på Xbox 360 kanske det kan vara värt denna investeringen.

Alla spel kommer nämligen att skalas upp i upplösning likt på en PC, något som borgar för bättre bildkvalité även för äldre speltitlar när de spelas på Xbox 360.

"One of the great things about gaming on Xbox 360 is the satisfaction of knowing that every game will be playable in high definition. We are now proud to reveal that this extends to the original Xbox games as well. Every original Xbox game will be upscaled to 720p and 1080i, and will take advantage of Xbox 360’s anti-aliasing capabilities, delivering a picture that is clearer and crisper than anything available on Xbox."

Källa: Xbox.com
- Kompabilitetslista för Xbox-spel

Ondjultomte
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 810
Member Since:
August 1, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
977420
November 14, 2005 - 9:58 am
sp_Permalink sp_Print

rikigt nice!

360n ser ju bara bättre å bättre ut för varje dag!

nån ps3a blir det verkligen inte nu med tanke på sonys jävla fasoner!

mitrix
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 892
Member Since:
February 5, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
977427
November 14, 2005 - 10:36 am
sp_Permalink sp_Print

Förrutsatt att man nu har en HD-display, eller?
Eller skalar den upp, utför AA och skalar ner igen!?

Avatar
Jonas Fallenius
Member
Medlem
Forum Posts: 2669
Member Since:
October 16, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
977455
November 14, 2005 - 12:08 pm
sp_Permalink sp_Print

hmm, jag tror att HL2 (som de släppte till x-box nyss) kommer bli fint om de fixxar det till 360n...

men detta kanske bara handlar om ren kopiering till 360? så det inte blir nån skillnad i grafikväg?

Voleyro
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 129
Member Since:
April 20, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
977506
November 14, 2005 - 2:00 pm
sp_Permalink sp_Print

Hur kan denna lista vara nice?

Jag saknar de stora spelen i början. Det är liksom, vart är Splinter Cell-serien?
Vart är Riddick, Far Cry Instinct, Burnout 3. Men visst, det kommer senare i framtiden, men det är det negativa. I början bli bara dåliga titlar. Folk idag har inte dessa dåliga, utan de mest topp titlar.

Avatar
Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
Member Since:
November 27, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
977507
November 14, 2005 - 2:02 pm
sp_Permalink sp_Print

Voleyro wrote: Hur kan denna lista vara nice?

Jag saknar de stora spelen i början. Det är liksom, vart är Splinter Cell-serien?
Vart är Riddick, Far Cry Instinct, Burnout 3. Men visst, det kommer senare i framtiden, men det är det negativa. I början bli bara dåliga titlar. Folk idag har inte dessa dåliga, utan de mest topp titlar.

Det är spel från de större distribuenterna som EA osv om jag inte läser listan fel 😉

//Andreas

Avatar
Poontus
Member
Medlem
Forum Posts: 4585
Member Since:
August 17, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
977511
November 14, 2005 - 2:06 pm
sp_Permalink sp_Print

redan när Xbox släpptes (i Sverige?) så hade den 180 spel, sedan har det gått några år, det finns väl tusentals tittlar nu?
jippi 200 tittlar, vad kan det vara? inte mycket mer än 10% på sin höjd.
altså så skulle 2-3 av mina spel fungera, kul

optimuz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1248
Member Since:
July 14, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
977574
November 14, 2005 - 3:23 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag förstår inte kravet på bakåtkompatibilitet? X360 spelen kommer ju vara mycket bättre än dom som finns till Xbox nu? Alltså, man kan ju fortfarande spela dom gamla spelen på sin gamla Xbox om man vill det! Jag har en PS2a med massor av spel, men jag skulle inte bli mindre intresserad av PS3 om dom gick ut och sa att det inte kommer finnas ett enda spel som är bakåtkompatibelt och det inte kommer finnas senare heller.

Avatar
Poontus
Member
Medlem
Forum Posts: 4585
Member Since:
August 17, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
977584
November 14, 2005 - 3:42 pm
sp_Permalink sp_Print

folk kanske bara har plats för en konsoll, eller den gamla kanske pajar, (konsoller har en tendens att sluta fungera med åren, jag har en Super Nintendo som är paj, jag ahr en SEGA Megadrive II som är paj (som tur är så hade jag 2st sådana) och sen så har min SEGA Saturn flippat ur, bilden bara rullar upp och ner, går inte att så något alls)
men jag skiter i vilket också egentligen, för att jag ahr tidigare inte krävt att konsollerna jag ahr köppt ska vara bakåtkompatibla, vi har ju kasetter och sedan CD skivor, det går ju inte.

den adra anledningen tilla tt jag skiter i vilket i detta fallet är att i mina ögon så är 360 en flopp (mer än 95% säker på att jag inte ska köpa den)

optimuz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1248
Member Since:
July 14, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
977593
November 14, 2005 - 3:49 pm
sp_Permalink sp_Print

Varför tycker du det är en flopp? Jag är PC-fanboy så jag är inte speciellt intresserad av TV-spel alls så jag ska inte köpa varken X360 eller PS3 eller Revolution. Men för det tycker jag inte att det verkar vara floppar, bara det att jag tycker att en PC räcker gott och väl! Har dock en PS2 med chip som jag fått, så har inte lagt ut några pengar, varken på spel eller själva basenheten 🙂

Avatar
Poontus
Member
Medlem
Forum Posts: 4585
Member Since:
August 17, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
977621
November 14, 2005 - 4:25 pm
sp_Permalink sp_Print

som jag skrev: "i mina ögon" jag vet att dom kommer sälja miljoner och tjäna miljarder på den.
men i mina ögon så är jag besviken, jag ogillar utseendet, den ahr ingen hårddisk som standard, svårare att chippa, och jag spelar nästan aldrig på konsoll, ska jag spela så gör jag det på datorn.
jag gilalde Xboxen, stor stadig sak, och efter chippningen så blev den ju nästan som en datorn, kan sitta och FTPa små hemgjorda spel och program, jag använder den mest som HTPC, den kan ju spela upp allt som finns att spela upp (finns säkert något undantag)
men igen, SE PÅ DEN, aldrig att jag släpper in en sådan i mitt vardagsrum

Redfaction
Member
Medlem
Forum Posts: 4312
Member Since:
June 27, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
977659
November 14, 2005 - 5:31 pm
sp_Permalink sp_Print

Den är ju ändå minst dubbelt så snygg som den försa Xboxen. PS2 är fan så mycket snygagre tyvärr så har de som designat PS3 fått nåt fel i huvudet.

Avatar
Poontus
Member
Medlem
Forum Posts: 4585
Member Since:
August 17, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
977706
November 14, 2005 - 7:03 pm
sp_Permalink sp_Print

Redfaction, man har olika smak, du tycker att den är snygg, men tycker att den är ful som stryk, litet äckligt chassi, inga utbyggningsmöjligheter, inte lika kul chassi att modda heller

Avatar
Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
Member Since:
November 27, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
977717
November 14, 2005 - 7:24 pm
sp_Permalink sp_Print

Poontus wrote: Redfaction, man har olika smak, du tycker att den är snygg, men tycker att den är ful som stryk, litet äckligt chassi, inga utbyggningsmöjligheter, inte lika kul chassi att modda heller

Han sa att den var snyggare än den förra, inte att den faktiskt var snygg 😉

//Andreas

Avatar
Poontus
Member
Medlem
Forum Posts: 4585
Member Since:
August 17, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
977857
November 14, 2005 - 10:20 pm
sp_Permalink sp_Print

Delph1; jag står förtfarande fast vid att jag tycker att Xboxen var snyggare än 360

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 694
Currently Online:
Guest(s) 64
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL