March 13, 2008

Hej, jag trodde jag var en avancerad datorvändare men icke. Prestandan mellan en vanlig disk och V-raptorn gick inte att skilja på för mig annat än i benchmarks. Visst det är en bra och tyst disk men jag har inget behov av en sådan. Går därför i tankarna att sälja den. Kan man få 2000:- för den? Är använd några dagar som systemdisk
March 13, 2008

August 22, 2005

baronatom wrote: ok, nu kostar den mer än 3000 på webhallen där jag köpte den. stört. men 70% av blir 2100, mer än jag trodde. fast ingen är väl intresserad av att köpa för det priset.
Varför inte då? Vilka argument har du som övervägande stöder det?
Jag köpte min VelociRaptor 150GB ny för 1884:- straxt innan jul och det borde finnas entusiaster som vill pröjsa typ några hundra mer för dubbelt så mkt prestanda. Speciellt med tanke på att din är så lite körd.
EliXyRs rekommendation "70% av nypriset" låter lite väl lågt tycker iaf jag, just för att den är i (nästan) nyskick. Det tycker jag klart befogar ett högre utgångspris.
Testa något högre så får du se vart det bär!
//
March 13, 2008

Captain kid wrote: Varför inte då? Vilka argument har du som övervägande stöder det?
Jag köpte min VelociRaptor 150GB ny för 1884:- straxt innan jul och det borde finnas entusiaster som vill pröjsa typ några hundra mer för dubbelt så mkt prestanda. Speciellt med tanke på att din är så lite körd.
EliXyRs rekommendation "70% av nypriset" låter lite väl lågt tycker iaf jag, just för att den är i (nästan) nyskick. Det tycker jag klart befogar ett högre utgångspris.
Testa något högre så får du se vart det bär!
//
Ja det låter väl inte så otänkbart nu när du väl säger det. Tack för att du gav mig lite insikt!
1 Guest(s)