February 3, 2003

beroende på vad du har för amd moderkort så finns det alltid clockgen
Vad är det för moderkort du har? och chipset?
December 7, 2001

Snowman89 wrote: [quote=Pingen]RTFM!
du vet antagligen inte hur man klockar efter som du skriver sådär.
SoftFSB ska de gå att ändra fsb i windows med, testa o ladda hem det
de står visst i manualen! dock inte så där direkt... de står jue varningar överallt "this may make our processor unstabil" å shit...
han har kt400... (syns på namnet på mobot..)
April 5, 2003

de där lät som ett Kt400 moderkort... dom är inget vidare att clocka med tyvärr. Eller är de A7V600 de heter? De är ganska stor skillnad. Har du ett KT400 så är de enda du egentligen kan göra att öka multipliern ifall du inte har en låst CPU, är CPUn låst (multpliern går ej ändra) så kan du inte clocka något då får du skaffa ett nytt mb ifall du fortfarande vill clocka...
Men om du har ett KT600 (A7V600) så gör du så här: När datorn startar så står de t ex "Press DEL to enter setup" Där trycker du DEL, när du kommit in i BIOS (känns igen på sin blå eller grå bakgrund och Pascal liknande miljö) Så ska du hitta Advanced BIOS features, eller nått sånt. De finns i alla fall ett ställe där du kan ställa FSB'n manuellt. När du hittat dit kan du börja med att öka FSB'n till 200 och sedan trycka F10, om datorn startar men inte går stabilt (kan testas med SuperPi, 16m testet t ex) Så får du starta om och öka cpu core eller vcore eller vad de nu heter i BIOS, spänningen till CPUn i alla fall. Öka till 1.7v t ex ifall den inte är stabil. Startar den inte ens, så att den står helt stilla kan du hålla in INSERT när du startar datorn, då kan du komma in i BIOS, om datorn skulle försöka starta men bara stänger av sig innan du kommer in i windows är de också bara att öka vcoren, samma om den nu inte ens startar. De är steg ett, då har du en 3200+ Efter de tycker jag du ska vara nöjd ett tag å lära dig hur timings fungerar och lära känna ditt moderkort t ex, du kommer fatta snabbt
jag lovar, lycka till nu och jag hoppas att jag tillförde något.
2 Guest(s)