March 21, 2004

tänkte passa på att varna för arctic cooling vga silencer inte passar i mitt moderkort. har ett asus A7V8X-X. vga coolern hamnar precis på en pci plats, mellan pci platserna har asus dessutom placerat kapacitorer stora som fingerborgar. undrar vem man skall skylla på...
jag antar att man totalkvaddar moderkortet om man klipper bort en kapacitator med tillhörande pci plats så jag funderar på att fila ner vga coolern 4 mm, för det är vad som saknas...
January 20, 2003

Problemet är att hålen där VGA silencern fästes i inte alltid är på samma höjd på grafikkorten.
Polaren hade samma problem med sitt 9600pro , var tvungen att fila bort en bit från VGA silencern så den passade, han kör med samma mobo som jag så det var inte moderkortets fel.
March 21, 2004

Guufi wrote: Problemet är att hålen där VGA silencern fästes i inte alltid är på samma höjd på grafikkorten.
Polaren hade samma problem med sitt 9600pro , var tvungen att fila bort en bit från VGA silencern så den passade, han kör med samma mobo som jag så det var inte moderkortets fel.
dåså, då hadde jag rätt. det går altså inte om man inte filar ner den den biten som behövs. frågan är om det gör åverkan på hur pass bra den presterar. nåväl, lär ju inte prestera alls om jag inte får in den i datorn...
tack då.
March 11, 2003

Domus wrote: "inte stöd"?! det står ju att de stödjer alla kort som är bygda efter 9500 pro seriens referensdesign. själv har jag ett 9000 pro (!), kylningen passar ypperligt på kortet, det är när hela kalaset skall in i moderkortet som problemet uppstod.
Om det nu är så som du säger, så finns det ju inget som säger att den skulle passa 9600. Det är ju inte samma referensdesign. Och 9000 är det absolut inte, då det utgår från samma referensdesign som 8500....
Och jag har monterat den på två olika 9600Pro. Inga som helst problem.
March 21, 2004

flämt! 8) jo det var en viss skilnad, men ingen enorm, kanske 7 mm skilnad... jag sågade helt sonika av "kanten" som går mot pci platsen och vips så funkade det. man kan fråga sig vad den kanten satt där för från början, eftersom att den inte innehöll varesig flänsar eller skruvhål, nåja ett ensamt skruvhål men iallafall... de hade tjänat mer på att ta bort den eftersom att de hadde kunnat sälja betydligt fler kylare med "stöd" för fler grafikkort.
som tidigare konstaterats är jag en envis jävel och nu funkar det fint, har för första gången kört halo i mer än 5 minuter and i like it! varför kommer inte grafikkorten maxkylda ur fabriken?

November 18, 2003

Domus wrote: flämt! 8) jo det var en viss skilnad, men ingen enorm, kanske 7 mm skilnad... jag sågade helt sonika av "kanten" som går mot pci platsen och vips så funkade det. man kan fråga sig vad den kanten satt där för från början, eftersom att den inte innehöll varesig flänsar eller skruvhål, nåja ett ensamt skruvhål men iallafall... de hade tjänat mer på att ta bort den eftersom att de hadde kunnat sälja betydligt fler kylare med "stöd" för fler grafikkort.
som tidigare konstaterats är jag en envis j**el och nu funkar det fint, har för första gången kört halo i mer än 5 minuter
and i like it! varför kommer inte grafikkorten maxkylda ur fabriken?
bra då håller med om de där me kylningen fast de skulle kosta mer pengar o sätta på maxkylning o då skulle priset stiga för de e ju barao kolla på pris skillnaden mellan det billigaste 9800pro o 9800pro ice q eller va de heter me artic cooling
March 21, 2004

avföringstal jag köpte mitt ac för hundra spänn från gtek. gtek har i sin tur köpt in det för 30 spänn kanske. jag skulle gladeligen acceptera en prishöjning på 150-200 spänn för att jag skulle kunna maxa grafikkortet nonstop istället för att det krachar pga överhettning när man köpt ett modernt spel... att ta 550 kronor betalt för att montera ac på grafikkortet är rena rånet.
1 Guest(s)