hjälp, min vga silencer passar inte|Överklockning, rekord och benchmarks|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
hjälp, min vga silencer passar inte
Domus
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 91
sp_UserOfflineSmall Offline
1
April 29, 2004 - 10:21 am
sp_Permalink sp_Print

tänkte passa på att varna för arctic cooling vga silencer inte passar i mitt moderkort. har ett asus A7V8X-X. vga coolern hamnar precis på en pci plats, mellan pci platserna har asus dessutom placerat kapacitorer stora som fingerborgar. undrar vem man skall skylla på...
jag antar att man totalkvaddar moderkortet om man klipper bort en kapacitator med tillhörande pci plats så jag funderar på att fila ner vga coolern 4 mm, för det är vad som saknas...

GuuFi
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1914
608767
April 29, 2004 - 10:52 am
sp_Permalink sp_Print

Problemet är att hålen där VGA silencern fästes i inte alltid är på samma höjd på grafikkorten.
Polaren hade samma problem med sitt 9600pro , var tvungen att fila bort en bit från VGA silencern så den passade, han kör med samma mobo som jag så det var inte moderkortets fel.

Domus
Siktar mot toppen
Medlem
608773
April 29, 2004 - 11:03 am
sp_Permalink sp_Print

Guufi wrote: Problemet är att hålen där VGA silencern fästes i inte alltid är på samma höjd på grafikkorten.
Polaren hade samma problem med sitt 9600pro , var tvungen att fila bort en bit från VGA silencern så den passade, han kör med samma mobo som jag så det var inte moderkortets fel.

dåså, då hadde jag rätt. det går altså inte om man inte filar ner den den biten som behövs. frågan är om det gör åverkan på hur pass bra den presterar. nåväl, lär ju inte prestera alls om jag inte får in den i datorn...
tack då.

SuperNova
Member
Medlem
Forum Posts: 3839
608780
April 29, 2004 - 11:16 am
sp_Permalink sp_Print

Slipa på kylisen du så löser det sig..

Angående 9600 kort så har Ac inte stöd för dessa förutom i version 3.0 (som inte kommit till sverige än)

Domus
Siktar mot toppen
Medlem
608781
April 29, 2004 - 11:19 am
sp_Permalink sp_Print

"inte stöd"?! det står ju att de stödjer alla kort som är bygda efter 9500 pro seriens referensdesign. själv har jag ett 9000 pro (!), kylningen passar ypperligt på kortet, det är när hela kalaset skall in i moderkortet som problemet uppstod.

Marre
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1255
608828
April 29, 2004 - 12:17 pm
sp_Permalink sp_Print

Tja!
Om du är händig med en lödkolv kan du alltig fytta på kondigen. Se bara till att få polariteten rätt. (Annars smäller det 😉
Ingen åverkan på kylningen. Lödnigar går att få till
som om de kom från fabrik om du ångrar dig.

/Weeee!

GooGeL
Member
Medlem
Forum Posts: 4327
609026
April 29, 2004 - 4:00 pm
sp_Permalink sp_Print

SuperNova wrote: Slipa på kylisen du så löser det sig..

Angående 9600 kort så har Ac inte stöd för dessa förutom i version 3.0 (som inte kommit till sverige än)

polarn har en Silencer på sitt 9600 😐
funkar prima....

denstore
Member
Medlem
Forum Posts: 7128
609040
April 29, 2004 - 4:11 pm
sp_Permalink sp_Print

Domus wrote: "inte stöd"?! det står ju att de stödjer alla kort som är bygda efter 9500 pro seriens referensdesign. själv har jag ett 9000 pro (!), kylningen passar ypperligt på kortet, det är när hela kalaset skall in i moderkortet som problemet uppstod.

Om det nu är så som du säger, så finns det ju inget som säger att den skulle passa 9600. Det är ju inte samma referensdesign. Och 9000 är det absolut inte, då det utgår från samma referensdesign som 8500....
Och jag har monterat den på två olika 9600Pro. Inga som helst problem.

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
609045
April 29, 2004 - 4:15 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag köpte en igår... Sitter fint, behövde inte modda, eller nånting... Klockar fint. Eller jävligt mycket bättre än min passiva zalman...;)

Domus
Siktar mot toppen
Medlem
609371
April 29, 2004 - 10:32 pm
sp_Permalink sp_Print

flämt! 8) jo det var en viss skilnad, men ingen enorm, kanske 7 mm skilnad... jag sågade helt sonika av "kanten" som går mot pci platsen och vips så funkade det. man kan fråga sig vad den kanten satt där för från början, eftersom att den inte innehöll varesig flänsar eller skruvhål, nåja ett ensamt skruvhål men iallafall... de hade tjänat mer på att ta bort den eftersom att de hadde kunnat sälja betydligt fler kylare med "stöd" för fler grafikkort.

som tidigare konstaterats är jag en envis jävel och nu funkar det fint, har för första gången kört halo i mer än 5 minuter 😀 and i like it! varför kommer inte grafikkorten maxkylda ur fabriken?

Emil Wadell
Member
Medlem
Forum Posts: 3460
609399
April 30, 2004 - 6:16 am
sp_Permalink sp_Print

Domus wrote: flämt! 8) jo det var en viss skilnad, men ingen enorm, kanske 7 mm skilnad... jag sågade helt sonika av "kanten" som går mot pci platsen och vips så funkade det. man kan fråga sig vad den kanten satt där för från början, eftersom att den inte innehöll varesig flänsar eller skruvhål, nåja ett ensamt skruvhål men iallafall... de hade tjänat mer på att ta bort den eftersom att de hadde kunnat sälja betydligt fler kylare med "stöd" för fler grafikkort.

som tidigare konstaterats är jag en envis j**el och nu funkar det fint, har för första gången kört halo i mer än 5 minuter 😀 and i like it! varför kommer inte grafikkorten maxkylda ur fabriken?

bra då 🙂 håller med om de där me kylningen fast de skulle kosta mer pengar o sätta på maxkylning o då skulle priset stiga för de e ju barao kolla på pris skillnaden mellan det billigaste 9800pro o 9800pro ice q eller va de heter me artic cooling

Domus
Siktar mot toppen
Medlem
609552
April 30, 2004 - 11:14 am
sp_Permalink sp_Print

avföringstal laugh jag köpte mitt ac för hundra spänn från gtek. gtek har i sin tur köpt in det för 30 spänn kanske. jag skulle gladeligen acceptera en prishöjning på 150-200 spänn för att jag skulle kunna maxa grafikkortet nonstop istället för att det krachar pga överhettning när man köpt ett modernt spel... att ta 550 kronor betalt för att montera ac på grafikkortet är rena rånet. 😡

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 270
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL