October 31, 2003

Tja har nyss köpt ett nytt mobo abit nf7-s v2.0 funkar glant
Byttre från ett asus a7v8x och jag saknar det inte det minsta som jag trodde.
Jag har lyckats komma upp till 200 - x11 stabilt så jag kan inte klaga direkt hehe nu undrar jag om det finns nån bra minnes timing kombination för denna hastingheten lr e det bäst om jag lämnar det dom det är? Minnet jag kör med är samsung 512 pc3200, och cpun är 2800+ barton graffe, 9800pro
nu försöker jag bara komma ihåg men jag tror att nuvarande timing ligger på 3 3 3 8 jag kan ha fel.
Tack
-com
October 31, 2003

Fasen jag kommer bara ner till
11
3
3
2.5
Har testat alla möjliga kombinationer det går inte ett snäpp lägre än detta, finns det någon setting man kanske kan ändra? jag såg en intressant sak under cpu menyn den hette "FSB/DRAM Ratio" någonting, den e satt på auto men man kunde ändra till en massa olika ratios.
För att när jag går under det så först botar den inte på första försöket men på andra funkar det, (varje gång) och skulle man då gå vidare till windows på denna anda gång så är cpu'n nerklockad till typ 100fsb igen men i BIOS är inställningarna som dom ska. Så när man tar tillbaka timingsarna så är allt normalt igen.
Några tips hur jag kan sänka lite till?
ps. kan en mod flytta tråden till överklockning? postade i fel, my bad
December 28, 2003

Har testat alla möjliga kombinationer det går inte ett snäpp lägre än detta, finns det någon setting man kanske kan ändra? jag såg en intressant sak under cpu menyn den hette "FSB/DRAM Ratio" någonting, den e satt på auto men man kunde ändra till en massa olika ratios.
För att när jag går under det så först botar den inte på första försöket men på andra funkar det, (varje gång) och skulle man då gå vidare till windows på denna anda gång så är cpu'n nerklockad till typ 100fsb igen men i BIOS är inställningarna som dom ska. Så när man tar tillbaka timingsarna så är allt normalt igen.
Några tips hur jag kan sänka lite till?
quote]
Du kan ju pröva höja volten till minnena men var försiktig, tror inte minnena klarar så höga volt.
FSB/DRAM ska stå på 1:1 för bästa prestanda
November 4, 2003

February 4, 2002

zunken wrote: Jag har själv 2x Twinmos Winbond PC3200.
Lägsta timingen för mig är 11-3-3-2. (Har höjt volten till max)
Tips om hur jag får ner dem? 11-2-2-2 så är jag nöjd.
Edit: Kör 225 FSB, om ni behöver veta?
Om det är ett par nya Twinmos Winbond PC3200 du har får du nog vara nöjd med 11-3-3-2 Däremot om det är ett par äldre Twinmos Winbond PC3200 med BH-5 ska det inte va några problem med 11-2-2-2
November 4, 2003

July 18, 2003

Kör mina kingson i ( http://www.ec.kingston.com/eco.....X64C25/256 )
2-3-3-3-5,
har inte testat lägre, ska göra det nu..
May 8, 2003

zunken wrote: Jag har själv 2x Twinmos Winbond PC3200.
Lägsta timingen för mig är 11-3-3-2. (Har höjt volten till max)
Tips om hur jag får ner dem? 11-2-2-2 så är jag nöjd.
Edit: Kör 225 FSB, om ni behöver veta?
Hmmm....får ner mina till 5-2-2-2 med samma mobo och 220 fsb.....
1 Guest(s)