February 3, 2003

Beror ju helt på vad du ska köpa för cpu.
Blir det en a64 så får du ju köpa en fläns som är anpassad för a64 och där kan jag inte hjälpa dig..Fast jag hört att Volcano 12 till a64 skulle vara bra.Till vanliga 32 bitars processorer skulle jag rekommendera en swiftech mcx462+ eller 462+V även om den förstnämnda behöver en grym fläkt för att vara effektiv. Men den är jätte bra enligt mig =)

February 3, 2003

Roquake wrote: Aphan räcker för de varmare processorer om man kör med hyfsad fläkt. Blir inte så jättestor skillnad i grader om du byter till Swiftech skulle jag tro.
/Roger
Jo för det blir det..Polaren har en alpha och jag har en swiftech. Hans ligger över 45 grader vid 3200+
January 31, 2004

LorD_Kvadd wrote: [quote=Roquake]Aphan räcker för de varmare processorer om man kör med hyfsad fläkt. Blir inte så jättestor skillnad i grader om du byter till Swiftech skulle jag tro.
/Roger
Jo för det blir det..Polaren har en alpha och jag har en swiftech. Hans ligger över 45 grader vid 3200+
Vad ligger din swiftech på då? Fläktvalet borde väl göra en viss skillnad? Kör ni med samma fläkt?

February 3, 2003

fairyland wrote: [quote=LorD_Kvadd][quote=Roquake]Aphan räcker för de varmare processorer om man kör med hyfsad fläkt. Blir inte så jättestor skillnad i grader om du byter till Swiftech skulle jag tro.
/Roger
Vad ligger din swiftech på då? Fläktvalet borde väl göra en viss skillnad? Kör ni med samma fläkt?
Vi båda har en Smartfan 2..Eller min gick sönder i helgen men enligt speedfan så brukar min hålla 28 grader i windows vid 2500+ och runt en 34-38 beroende på load och rpm på fläkten i 3200+...Windows temp i 222*11 brukar vara 38
January 31, 2004

Hehe jag hade en smartfan.. eller jag har.. fast sen pajade sladden man ställer in varvtalet manuellt så då var det bara att köra på fullt ös vilket inte lät så härligt.. sen lossnade ett blad så nun låter den ännu värre så den har jag kaserat. Ska inom kort köpa en Enermax 120 mm istället