November 4, 2002

http://www.gtek.se/index.php?m.....6ff7c85cdc
Tänkte köpa en sån här, vill veta vilket block jag ska ha till prollen.
Det ska vara ett bra block. Samt passa till resten. Jag är helt kass på det här så det vore kul med bra svar.
Socket 478.
Har låda i sign.
Prescott 3.4GHz @ 3.83GHz 4x225 FSB- ASUS AX800 XT PE - 2 GB DDR 400 - S-ATA RAID-0 500GB - Thermaltake Xaser Damier Series V5000A - Asus P4C800 Deluxe - NEC 8x -/+ RW DVD Dual Layer - Antec 550w TruePower - Samsung Floppy (svart) ;)
November 4, 2002

SuperNova wrote: Du har inte funderat på att bygga ett eget system?
Blir både billigare pch bättre.
Är inte speciellt svårt heller....
Nej! Jag vill ha det här systemet och ett bra block. Annars hade jag inte frågat om det.
Prescott 3.4GHz @ 3.83GHz 4x225 FSB- ASUS AX800 XT PE - 2 GB DDR 400 - S-ATA RAID-0 500GB - Thermaltake Xaser Damier Series V5000A - Asus P4C800 Deluxe - NEC 8x -/+ RW DVD Dual Layer - Antec 550w TruePower - Samsung Floppy (svart) ;)
November 4, 2002

SuperNova wrote: där et ju bara ta ett valfritt koolanceblock efter som du kör ett koolancesystem.
Räkna inte med något superblock/system bara.
nix, jag vill inte ha nåt supersystem eller block, bara nåt som kyler mer än luft. Koolance systemet som jag är intresserad av har bara fått bra recensioner så det funkar för mig.
May 2, 2002

Ajin wrote: Det speklar nog ingen roll vilket block du väljer efter resten är så Low-end som det kan bli. köp det billigaste som passar
Nu tar du väl i. Kör själv EXOS och det kyl hyfsat bra. Naturligtvis finns det lösningar med bättre prestanda, men jag skulle inte precis kalla Koolance EXOS "Low-end". Vad gäller CPU-block så har valet självklart betydelse. Ta absolut inte det billigaste, Koolance CPU-200G eller CPU-300G är nog vettigt om man väljer kylblock från Koolance. Välj bort CPU-100 (utgången modell, men finns fortfarande ute i omlopp).
March 30, 2003

börjar likna ett annat, icke namngett, svenskt forum det här.
Killen vill ha den enheten, han bad er inte att racka ner på honom och hans val.
Swiftechs senaste block är bra men en sökning på buggy visade att ingen hade inne det, än.
Jämförelser av olika block, http://www.procooling.com/html.....esting.php
Inte så jättemånga men siffrorna är EXAKTA och visar hur dom presterar med olika mycket flöde.
Zalmanblocket som gtek hade är ju ganska intressant annars ifall du är ute efter 'the looks'.
1 Guest(s)