July 3, 2003

Frågan är ju inte vilken som är bäst om du ska överklocka, en passive kylare är aldrig rekomenderad att klocka med.
Jag har ZalmaN passive till 9800Pro, fungerar svinbra, men jag tänker inte klocka kortet med denna kylning. Det står klart o tydligt att dom inte rekomenderar det. Därför tycker jag ArtiCooling vore bäst om du ska klocka eftersom det är en active kylare.
November 4, 2003

April 4, 2004

Zalman kyler minnena menar du väl
har just installerat min arctic nu,, har inte testat den ordentligt ännu, men ja drog upp coren 15 mhz mer än med min zalmans max iallafall utan partiklar så de bådar gott än så länge
e bara lite orolig att minnet inte kyls lika väl som me zalman + fläkt fast limma dit zalman fläkten nu så ska testa vidare
återkommer när ja testat de lite hårdare
April 4, 2004

jaja passiva kylningen ja då blir skiten as varm
men me zalman fläkten som dom rekommenderar att man ska ha till ett 9800 kort så kyuler den minnena ju
leker lite nu me klocknings potentialen
ser ca 10 max 15 mhz högre core clockning med AC VGA silencer
men minnena kyls inte lika bra
förr fick ja upp dom till närmare 400 mhz me zalman fläkten ( de e hynix minnen på mitt kort) o nu maxar dom ut på 380 mhz, och det är med en extra 80mm ystech fläkt som ja tillfälligt ställt upp för att kyla minnena
har inte testat så mycket utan fläkten för minnena blir väldigt varma utan direkt luft som blåser på dom
Ska skaffa en till 120 mm fläkt som ja ska sätta upp med zalman coolern då tror ja nog ja kan komma upp lite högre me coren och ännu mer på minnena så hittils enligt mig skulle ja säga att zalman e bättre
AC coolern e ju smidigare o snyggare men även ifall coren skulle va lite högre så tror ja man vinner mer prestanda på högre minnes hastigheter.. de e va ja märkt iallafall. kan ju återkomma när ja testat lite mer
March 11, 2004

Ursäkta om jag lånar tråden lite, men kan va intressant för andra med.
Erhm...förbrukas garantin på graffekortet om man tar bort orginalFläkten
för att sätta dit t.ex en Arctic Cooler?
Och, e det svårt å ta bort orginalfläkten? Är AC'n tystare än Radeon9800Pro's fläkt?
Tack på förhand
November 4, 2003

1 Guest(s)