Test GTX1070: Civilization VI (DX11/DX12)

Den senaste instansen i Civilization VI-serien är också ett av de senaste tillskotten i Nordichardwares testsvit. Det efterlängtade strategispelet går tillbaka till rötterna efter stickspåret Beyond Earth, och förutom vidareutvecklad spelmekanik används en uppdaterad grafikmotor med stöd för DirectX 12.

civ_vi_large_banner

Civilization VI
GenreStrategi, turbaserad
PlattformWindows (X86/X64)
Lanseringsår2016
APIDX11 (DX12 med senare patch)
UtvecklareFiraxis
Utgivare2K Games
PrestandatestInbyggt prestandatest.

DirectX 11

DirectX 12

Processorerna får arbeta hårdare jämfört med grafikkortet i lägre upplösningar, och därför ser vi också större prestandamarginaler i 720p än i 1080p, både i DX11 och DX12.

Subscribe
Notifiera vid
2 Comments
äldsta
senaste flest röster
Inline Feedbacks
View all comments
7 Årtal sedan

Ser ut som I7 4770 @3.5Ghz hänger med även detta året.

Anton Karmehed
Admin
7 Årtal sedan
Reply to  Dadde

Indeed Dadde! Det är lite tråkigt att se hur lite som faktiskt hänt prestandamässigt. Men tyvärr ganska väntat med tanke på att Intel inte har någon konkurrens att tala om, ännu… 🙂