Test GTX1070: Civilization VI (DX11/DX12)
Den senaste instansen i Civilization VI-serien är också ett av de senaste tillskotten i Nordichardwares testsvit. Det efterlängtade strategispelet går tillbaka till rötterna efter stickspåret Beyond Earth, och förutom vidareutvecklad spelmekanik används en uppdaterad grafikmotor med stöd för DirectX 12.
Civilization VI | |
---|---|
Genre | Strategi, turbaserad |
Plattform | Windows (X86/X64) |
Lanseringsår | 2016 |
API | DX11 (DX12 med senare patch) |
Utvecklare | Firaxis |
Utgivare | 2K Games |
Prestandatest | Inbyggt prestandatest. |
DirectX 11
DirectX 12
Processorerna får arbeta hårdare jämfört med grafikkortet i lägre upplösningar, och därför ser vi också större prestandamarginaler i 720p än i 1080p, både i DX11 och DX12.
Ser ut som I7 4770 @3.5Ghz hänger med även detta året.
Indeed Dadde! Det är lite tråkigt att se hur lite som faktiskt hänt prestandamässigt. Men tyvärr ganska väntat med tanke på att Intel inte har någon konkurrens att tala om, ännu… 🙂