Test IGP: Civilization VI (DX11/DX12)

Den senaste instansen i Civilization VI-serien är också ett av de senaste tillskotten i Nordichardwares testsvit. Det efterlängtade strategispelet går tillbaka till rötterna efter stickspåret Beyond Earth, och förutom vidareutvecklad spelmekanik används en uppdaterad grafikmotor med stöd för DirectX 12.

civ_vi_large_banner

Civilization VI
GenreStrategi, turbaserad
PlattformWindows (X86/X64)
Lanseringsår2016
APIDX11 (DX12 med senare patch)
UtvecklareFiraxis
Utgivare2K Games
PrestandatestInbyggt prestandatest.

DirectX 11


Med DirectX 11 ser vi en närmast försumbar förbättring med Kaby Lake-familjen.

DirectX 12

Även i DirectX 12 ser vi en liten men märkbar prestandaförbättring. Notera dock att spelet är något kräset med sitt DirectX 12-stöd – varken AMD A10-7870K eller Intels Hawell-familj vill fungera i DX12-läge.

Subscribe
Notifiera vid
2 Comments
äldsta
senaste flest röster
Inline Feedbacks
View all comments
7 Årtal sedan

Ser ut som I7 4770 @3.5Ghz hänger med även detta året.

Anton Karmehed
Admin
7 Årtal sedan
Reply to  Dadde

Indeed Dadde! Det är lite tråkigt att se hur lite som faktiskt hänt prestandamässigt. Men tyvärr ganska väntat med tanke på att Intel inte har någon konkurrens att tala om, ännu… 🙂