Test IGP: Rise of the Tomb Raider (DX11/DX12)
Rise of the Tomb Raider är den andra instansen i Tomb Raider-serien sedan Crystal Dynamics startade om varumärket med spelet med samma namn år 2013. Uppföljaren bygger vidare på många av de aspekter som gjorde föregångaren populär, dels vad gäller spelmekaniken och dels vad gäller grafikmotorn. Bland annat står avancerad simulering av hår, snö och andra partikeleffekter på menyn, samt fullt stöd för DirectX 12.
Rise of the Tomb Raider | |
---|---|
Genre | Action, äventyr |
Plattform | Windows |
Lanseringsår | 2016 |
API | DX11, DX12 |
Utvecklare | Crystal Dynamics |
Utgivare | Microsoft Studios |
Prestandatest | Inbyggt prestandatest. |
DirectX 11
DirectX 12
Resultatet i Rise of the Tomb Raider speglar mångt och mycket vad vi noterade i Civilization VI. Med DirectX 11 är Kaby Lake en hårsmån snabbare än Skylake, men rår inte på AMD:s kraftfullare grafikkrets. AMD:s krets vill däremot inte vara med i leken alls när vi aktiverar DirectX 12.
Ser ut som I7 4770 @3.5Ghz hänger med även detta året.
Indeed Dadde! Det är lite tråkigt att se hur lite som faktiskt hänt prestandamässigt. Men tyvärr ganska väntat med tanke på att Intel inte har någon konkurrens att tala om, ännu… 🙂