Speltest: Bioshock Infinite (DX11)
Bioshock Infinite | |
Genre: | Förstapersonsskjutare, action-rollspel |
Grafikmotor: | Kraftigt modifierad Unreal Engine 3 DirectX 9.0c, DirectX 11 |
Rekommenderat Systemkrav: | Windows XP / Windows Vista Fyrkärnig processor från Intel eller AMD på 2,0 GHz 2 GB RAM-minne NVIDIA GTX 400 / AMD HD 5000 med 1GB minne |
Utrymme på hårddisk: | ~17GB |
Utvecklarstöd: | AMD Gaming Evolved |
Prestandatest: | Integrerat prestandatest |
Betyg på metacritic: | 95/100 |
Lägstapris på prisjakt.se |
I Bioshock Infinite placerar sig R9 270 mellan R9 270X och GTX 660, med en knapp marginal från sistnämnda.
AMD måste ha gjort något mer än bara döpa om Pitcairn när den presterar bättre än HD7870 på lägre klock.
Samtidigt verkar det vara stor skillnad mellan korten när man söker runt på nätet, vissa får strömförbrukning på samma nivå som R7 260X andra nån ynka watt från 270X.
Saknar HD7850 i normaliserad prestanda.
Jaha dags att implementera HDMI 2.0 ?
😐 :-* 8) 😉
viiste ni at jag har SWAG!?!?!?!?!?!?!??!!!!!!?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
DDDDDDDDDDDDDDIN MNAMA ÄR FETTASTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTT!!!!!!!!!!!!!!!!!
[quote name=”Ola-Conny”]:-| :-* 8) 😉
viiste ni at jag har SWAG!?!?!?!?!?!?!??!!!!!!?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
DDDDDDDDDDDDDDIN MNAMA ÄR FETTASTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTT!!!!!!!!!!!!!!!!![/quote]
Jävla p-12:a…
Vem är min “mnama” förresten?