DirectX11- och Tesselation-demos
NVIDIA har pratat en hel massa om tesselation och allt vad det innebär. Den ursprungliga tanken var att återförklara tesselation på denna sida ända tills vi hamnade på NVIDIA:s pressevent i Paris armerade med en filmkamera, där NVIDIA körde flertalet demos och faktiskt förklarade vad det hela handlade om. Nedan har vi fyra demos som täcker det mesta tesselation klarar av, utöver detta även en om ray-tracing.
För ray-tracing hävdar NVIDIA en prestandaökning på uppemot 3.5x prestandan från GTX 285, hör vad Tom Peterson på NVIDIA har att säga om tekniken.
Som nämnt i inledningen av den här sidan hade NVIDIA gott om demonstrationer om hur tessellation fungerar, nedan har vi Yury Uralsky som förklarar vilken inverkan tekniken har på vatten.
Vidare har vi ännu ett vattenbaserat demo nedan.
Sist men inte minst finns har vi även ett demo på hur tessellation kan framställa mänskligt hår så verklighetstroget som möjligt.