Speltest: Civilization V (DX11)
Civilization V | |
Genre: | Turn-baserat strategispel, 4X |
Grafikmotor: | Egenutvecklad, DirectX 9.0c med stöd för DirectX 11 |
Rekommenderade systemkrav: | Windows Vista SP2 / Windows 7 Fyrkärnig 1,8 GHz-processor från AMD eller Intel 4 GB RAM-minne NVIDIA 9800-serien / Radeon HD 4800-serien med 512 MB minne DirectX 11 (stöd för DirectX 9.0c finns) |
Kommentar: | Den senaste turn-baserade strategititeln från Sid Meier och spelstudion Firaxis Games. |
Prestandatest: | Integrerat prestandatest |
Civilization V är ett test som drar nytta av både grafikkort men även flerkärniga processorer – som tur är består våran testbänk av marknadens av Intels senaste Core i7-3960X. Det här är en titel NVIDIA överlag ser ut att klara sig sämre i. Men återigen kan vi säga att GTX 560 Ti 448 och GTX 570 ligger i samma liga, och att MSI:s marginella överklockning inte är till någon större nytta.
Kommer en dator med ett nätagg på 500W klara MSI 560 TI Twin Frozr II, utan några “skador”?
Är inte så hemma på detta med grafikkort etc.