Det tredje svenska mästerskapet i datorprestanda har nu avslutats och 2004:års mästerskap har visat sig flytta gränserna ytterligare ett par steg inom Svensk överklockning. Resultaten för Prestanda-SM 2004 kan inte ses som något annat än mäkta imponerande, att Sverige är en stormakt inom IT är ingen nyhet men med årets resultat visar vi att detta även gäller inom överklockning.
För tredje året i rad ökade vi t.ex. toppresultatet i 3Dmark2001 med 10 000 poäng, 2002 års mästerskap vanns på 20 107 poäng, 2003 års mästerskap vanns på 29 825 poäng. Och vinnarresultatet i 2004 års mästerskap ser ut att stanna på 40 618 poäng. En poäng som Peter “incidio” Nilsson kan känna sig minst sagt stolt över.
En fin trend med andra ord som vi hoppas hålla till nästa år.
Inom procentuell överklockning har årets mästerskap inte varit något annat än en sensation med idel toppresultat. Alla resultat inom topp5 har varit på över 100% och det förmodade vinnarresultatet på 168% är enormt imponerande, speciellt med tanke på processorns originalklockfrekvens. Exakt hur Robert “Crotale” Khilberg lyckades med detta ämnar vi att ta reda på i kommande täckning av SMPC2004.
Faktum är att de fyra första placeringarna i procentuell överklockning har ett resultat som hade räckt till vinst förra året, imponerande var ordet.
Vi har här nedan en preliminär resultatlista för Prestanda-SM 2004 men denna lista kan komma att ändras efter verifieringarna som kommer ske i början av januari.
Stämmer vår preliminära resultatlista är det med andra ord dessa gentlemen som kommer få dela på Prestanda-SMs prispott på över 56 000 SEK.
Mer information om Prestand-SM 2004 kommer att dyka upp med jämna mellanrum men för tillfället vill vi tacka alla tappra deltagare och ge en stor eloge och ett ännu större grattis till de topplacerade deltagarna!
– Mer information om Prestanda-SM 2004 –
Mvh,
SMPC2004 Juryn